Projektowanie maszyn i urządzeń – o strukturze procesu projektowania

0
Projektowanie maszyn i urządzeń - o strukturze procesu projektowania

Projektowanie maszyn rozpoczyna się od przekształcenia idei i pomysłów w projekt. Projektowanie wymaga od osoby, która się nim zajmuje podstawowej znajomości dotyczącej tworzenia i odczytywania danych z dokumentacji technicznej. Jej podstawowym elementem są rysunki techniczne danego obiektu.

Projektowanie maszyn i urządzeń – zasady

Projektowanie maszyn i urządzeń opiera się na znalezieniu innowacyjnego rozwiązania, które uczyni daną konstrukcję oryginalną, wyróżniającą się spośród innych. Konieczne jest jednak przestrzeganie pewnych zasad konstruowania. Wśród powszechnie uznawanych w świecie projektowania prawd, każda maszyna powinna być:

  • funkcjonalna – czyli prawidłowo spełniać swoje funkcje,
  • niezawodna – tzw. warunek prawdopodobnej niezawodności,
  • ergonomiczna – o odpowiedniej konstrukcji,
  • sprawna – każda maszyna powinna osiągać pożądaną, założoną w koncepcji sprawność.

Każda maszyn czy urządzenie powinno również łączyć w sobie korzystny stosunek jakości do ceny.

Projektowanie maszyn i urządzeń – struktura procesu

Projektowanie maszyn oraz urządzeń powinno odbywać się zgodnie ze strukturą procesu projektowania. Podstawowy plan owego procesu można zawrzeć w pięciu etapach.

Etap pierwszy opiera się na określeniu podstawowych założeń projektowych na podstawie wyznaczonego celu, ewentualnych ograniczeń oraz określonych działań. Projektowanie wymaga również przyjęcia kryteriów oceny zastosowanych rozwiązań.

Etap drugi polega na stworzeniu szkicu projektu. Projektowanie maszyn wymaga od inżyniera także kreatywności i otwartości na nowe rozwiązania. Zazwyczaj w tej fazie powstaje kilka koncepcji, spośród których wybierana jest ta najlepsza.

Etap trzeci to nic innego jak stworzenie schematu strukturalno-funkcjonalnego. Faza ta opiera się na wyodrębnieniu poszczególnych elementów projektowanej maszyny lub urządzenia.

Pora na etap czwarty. Program do konstruowania maszyn pomaga w znacznym skróceniu czasu projektowania dzięki możliwości szybkiego wprowadzenia zmian oraz modyfikację schematów. W tej fazie często mamy do czynienia m.in. z określeniem kryteriów doboru materiałów, stworzeniem schematu działających sił.

Etap piąty to szczegółowe projektowanie maszyn. Za pomocą odpowiedniego programu jak np. IronCAD możliwe jest dokonanie właściwych obliczeń zgodnie z wprowadzonymi danymi.

Jak można zauważyć, projektowanie maszyn i urządzeń jest procesem wymagającym nakładów czasu i pracy. Konieczne jest także posiadanie odpowiedniej wiedzy, doświadczenia oraz znajomości programów do konstruowania.

Skuteczna kampania mailingowa

0

Kres e-mail marketingu zapowiadano już kilka lat temu. Były to jednak zbyt pochopnie i tym samym bezpodstawnie głoszone opinie, czego dowód mamy dzisiaj – kampania mailingowa wciąż jest żywa, a e-mail marketing ma się bardzo dobrze. To jeden z najczęściej wybieranych przez firmy kanałów komunikacji, który jest gwarancją największej skuteczności budowania pozytywnych relacji z klientami, a także pozyskania nowych. Ważne jest jednak, aby kampania była dobrze zaplanowana, a następnie wdrożona z uwzględnieniem kilku istotnych aspektów.

W raporcie „E-mail marketing 2017” czytamy: „Jak podaje GUS, aż 58 proc. Internautów uważa sprawdzanie skrzynki mailowej jako najważniejszy cel w trakcie korzystania z Internetu w ogóle”. Ponad połowa użytkowników Internetu regularnie zagląda na swoją skrzynkę mailową, co dla przedsiębiorców powinno być sygnałem do wdrożenia kampanii mailingowej bądź zwrócenia na nią szczególnej uwagi. E-mail marketing jest uznawany za jedno ze skuteczniejszych rozwiązań, a jednocześnie jego wdrożenie jest związane z niewielkimi kosztami.

Kampania mailingowa w kilku odsłonach

Mailing można wykorzystywać przy okazji budowania wizerunku firmy, przy kampaniach promocyjnych, jako narzędzie do rozpowszechniania wartościowych tekstów, a także do pozyskania nowych klientów czy też zmniejszenia ilości porzuconych koszyków. To od Ciebie zależy, jak będzie Ci służył.

Do stałego kontaktu z klientem wykorzystuje się najczęściej newsletter. W ten sposób informujemy go o promocjach i nowościach w ofercie, zmianach w organizacji firmy, a także nowych tekstach na blogu. Kampania mailingowa cechuje się regularnością, nie jest to rodzaj kampanii sezonowej, a raczej pewnego rodzaju stała komunikacja z odbiorcą. E-mail marketing możesz również wykorzystać w celach sprzedażowych. Klient otrzymuje od Ciebie regularnie wiadomość z katalogiem produktowym. Trzeba jednak pamiętać, że nie sprawdzi się to w przypadku, kiedy za każdym razem klient będzie otrzymywał informacje o tych samych produktach. Lepiej jest w katalogu umieścić mniej produktów, ale nowych, niż więcej, które klient już zna. Mailing sprawdzi się ponadto przy sezonowych obniżkach i promocjach w sklepie.

Wysokim poziomem skuteczności cechuje się ponadto zautomatyzowana kampania mailingowa – marketing automation. Korzystają z niej firmy, które chcą zmniejszyć ilość porzuconych koszyków lub też stworzyć indywidualne oferty produktowe dla każdego klienta. Na podstawie analizy zachować użytkownika strony tworzony jest jego profil oraz definiowane preferencje, a następnie dostarczanie odpowiednio spersonalizowanych treści. Taką kampanię można przeprowadzić, korzystając z usług firmy Redlink.pl.

Uchwyć temat

Maile nie zawsze przykuwają uwagę odbiorcy, bardzo często automatycznie trafiają do spamu lub są przez odbiorcę przenoszone do kosza…nieprzeczytane oczywiście. Kampania mailingowa jest jednak skuteczna. Dlaczego? Kluczem do sukcesu jest dobry, chwytliwy temat. Najlepiej kiedy jest krótki, zawiera od 2 do 4 wyrazów, co wyróżni go spośród długich 8-wyrazowych tematów. Za tematem wiadomości wyświetla się preheader, czyli pierwsze zdanie treści e-maila, ono również powinno być mocnym uderzeniem, aby nie zniechęciło odbiorcy do przeczytania kolejnych kilku. Niech będzie ono rozwinięciem tematu, wyjaśnieniem, a także nawiązuje do tego, co najważniejsze, co chcesz przekazać. Wiele maili zawiera w temacie dodatkowo emotikony. Czy są potrzebne? Mogą zwrócić uwagę odbiorcy, ale tylko wtedy, kiedy współgrają z tematem i treścią e-maila. W innym przypadku mogą nie spełnić swojej funkcji, a jedynie zniechęcić do otworzenia wiadomości.

Już rozumiesz, dlatego kampania mailingowa ma dużą moc? To prosty sposób na podtrzymanie kontaktu ze stałymi klientami, pozyskanie nowych, wzrost sprzedaży i budowę pozytywnego wizerunku. Kosztuje niewiele, natomiast przynosi szybkie i wymierne korzyści.

Szybkie pożyczki chwilówki online – skuteczne wsparcie domowego budżetu

0

Szybkie pożyczki chwilówki online mogą stanowić pomoc w planowaniu codziennych wydatków, jako zabezpieczenie domowego budżetu. Brak pieniędzy np. na zakupy, zwłaszcza jeśli mamy na utrzymaniu dzieci, jest bardzo niekomfortową i stresującą sytuacją, której można w bardzo prosty sposób uniknąć.

Marzysz o własnym biznesie? 4 sposoby, które pozwolą ci spełnić to marzenie!

0

Własny biznes to wolność, niezależność i praca na swój rachunek – przekonują osoby, które decydują się na założenie działalności gospodarczej. Tym, co staje przedsiębiorcom na przeszkodzie, często jest brak środków na rozpoczęcie i rozkręcenie biznesu. Jak można pozyskać pieniądze? Gdzie szukać oszczędności? Jak znaleźć źródło finansowania, które pozwoli na bezpieczny start? Poniżej przydatne wskazówki!

Czy fundusze inwestycyjne są bezpieczne?

0

Dzięki funduszom inwestycyjnym możemy zarobić naprawdę dużo. Z drugiej jednak strony nie mamy nigdy gwarancji zysków. Czy zatem fundusze inwestycyjne należy traktować jako bezpieczne?

Komunikacja z klientem w e-commerce

0

Kontakt z klientem jest niezbędny, by możliwe było świadczenie usług sprzedaży. Żyjemy w czasach, kiedy tradycyjne formy sprzedaży offline sukcesywnie zastępowane są przez handel internetowy. Coraz więcej e-sklepów oraz zainteresowanych nimi klientów powoduje, że proces komunikacji w e-commerce musi być nieustannie doskonalony. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na jej efektywność jest integracja wszystkich kanałów komunikacji oraz jej automatyzacja.

Skuteczny film korporacyjny – czyli jaki?

0

Prawdą jest, że niemal każdą informację można przekazać audiowizualnie. Krótki materiał filmowy to odpowiedź na potrzeby współczesnych mediów i… biznesu!

Pożyczki online – jakie i gdzie możesz zaciągnąć?

0

Firm pożyczkowych na polskim rynku przybywa, a to oznacza zróżnicowaną ofertę. Jeszcze do niedawna większość firm proponowała głównie popularne chwilówki. Dziś możliwości jest znacznie więcej. Sprawdź, o jakie pożyczki możesz wnioskować.

Normy ISO, które warto znać

0

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna stworzyła bardzo wiele norm, które regulują różne aspekty działania organizacji. Wiele z nich jest uniwersalnych i można je wprowadzić zarówno w prywatnych firmach, jak i jednostkach administracji publicznej czy organizacjach non profit.

Internetowe aukcje monet – jak szybko wzbogacić swoją kolekcję?

0

Jeszcze kilka lat temu historię Polski można było poznać jedynie na lekcjach historii i z książek tematycznych. W dzisiejszych czasach sytuacja odmieniła się o 180 stopni. Wiele tajników i smaczków historii można poznać również kolekcjonując stare banknoty i monety polskie.

ZOBACZ TEŻ