Gdzie może pracować architekt?

0
architekt

Architektem zazwyczaj zostaje się po ukończeniu odpowiednich studiów wyższych. Wówczas młodzi ludzie ze świeżo zdobytymi dyplomami zaczynają poszukiwać zatrudnienia. Niestety czasami to zadanie okazuje się o wiele trudniejsze, niż z początku się wydawało. Od czego więc należy zacząć i gdzie najłatwiej jest znaleźć pracę dla architekta?

Pracownia architektoniczna

Pracownia architektoniczna to najczęstsze miejsce pracy absolwentów architektury. Pracownie oferują zazwyczaj bardzo różnorodne usługi, dlatego potrzebują pracowników o odmiennych specjalizacjach. Z tego względu znajdą w nich zatrudnienie zarówno architekci krajobrazu, wnętrz, jak i osoby zajmujące się renowacją zabytków. Praca w profesjonalnej pracowni pozwala na zdobycie pierwszego doświadczenia, a także awansowanie w ramach struktur konkretnego biura projektowego. Choć wciąż jest to najpopularniejsza opcja, to wcale nie jest jedyna, o czym warto pamiętać podczas poszukiwań pracy dla siebie.

Praca architekta poza pracownią

Praca dla architekta to wiele możliwość – oferty poza wspominanymi pracowniami są bardzo szerokie. Warto sprawdzić przy tym oferty takich miejsc, jak:

  • różnego typu urzędy,
  • firmy i salony meblowe,
  • firmy budowlane,
  • biura projektowania wnętrz,
  • firmy zajmujące się aranżacją terenów zielonych,
  • firmy deweloperskie.

Więcej opcji pracy dla architekta znaleźć można na stronie https://architectu.pl/miszmasz/Gdzie-architekt-mo%C5%BCe-znale%C5%BA%C4%87-zatrudnienie. Początkujący architekci dostają dość proste zadania lub stają się pomocnikami starszych kolegów. Z czasem jednak mogą awansować i są im powierzane coraz poważniejsze i bardziej odpowiedzialne funkcje. Dzięki temu architekci mogą nabrać niezbędnego doświadczenia i wyrobić sobie pozycję na rynku, dzięki czemu później mogą założyć własną działalność i z powodzeniem ją prowadzić. Dla niektórych to właśnie praca na własny rachunek stanowi szczyt marzeń w kwestii kariery architekta.

Praca dla architekta na własny rachunek

Praca architekta wcale nie musi być związana z konkretną firmą lub instytucją. Niektórzy architekci decydują się pracować na własną rękę, wykonując prywatnie zlecenia lub zakładając własną pracownię projektową. Do tego ostatniego wymagane jest członkostwo w Izbie Architektów, a także opłacanie składek. Mimo wszystko to dobra opcja pracy dla architekta, który nie chce pracować dla kogoś. Wówczas może on prowadzić działalność jednoosobową lub zbudować całe biuro projektowe. Praca na własny rachunek to dobra opcja dla architektów, którzy już zdobyli pewne doświadczenie zawodowe i renomę na rynku. Początkujący raczej nie będą w stanie utrzymać własnej marki.

Fulfillment dla e commerce

0
Fulfillment dla e commerce

Mimo wstrząsów w gospodarce jakie wywołała pandemia koronawirusa, branża e-commerce ma się znakomicie. Ograniczenia sanitarne wprowadzane okresowo w działalności wielu branż, podyktowane próbami ograniczenia rozprzestrzeniania się epidemii pozbawiły wiele firm źródła dochodu, a wiele osób – pracy. Nawet kiedy ograniczeń jest mniej, w grę wchodzą naturalne obawy potencjalnych klientów przed udawaniem się w miejsca publiczne, takie jak centra handlowe. Sprawiło to, że wiele osób zwróciło się ku zakupom w sklepie internetowym, zwłaszcza że ci, którzy nie stracili źródła dochodów podczas tego kryzysu, nie mogąc nigdzie wyjść, mieli więcej i czasu i pieniędzy na robienie zakupów on-line.

Ku e-commerce zwracali się też ci, którzy na pandemii stracili. Dla osób, które straciły pracę lub musiały porzucić dotychczasową działalność, e-commerce stało się potencjalnym źródłem zarobku. Także dla sklepów prowadzących działalność stacjonarną lub mieszaną handel w sieci stał się szansą na utrzymanie sprzedaży i kontaktu z klientami. Wzrosty w e-commerce potwierdzają statystyki rynkowe i nie chodzi tylko o to, że akcje Amazonu znowu podwoiły swoją wartość. Dane, jakimi podzielił się w połowie 2020 roku operator Shopera – jednej z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce również wskazują na znaczne wzrosty, zarówno w liczbie sklepów on-line korzystających z ich oprogramowania, jak i w ilości i wartości składanych w nich zamówień. Wzrost w porównaniu do 2019 odnotowały wszystkie kategorie sklepów, aczkolwiek ich skala była różna zależnie od branży. Na przykład sektor automoto zarejestrował tylko siedemnastoprocentowy wzrost transakcji, chociaż ich wartość wzrosła o ponad jedną trzecią. Za to w kategorii Delikatesy wartość zakupów dokonywanych w sklepach internetowych na platformie Shoper wzrosła ponad dwukrotnie. Poza tym znaczne wzrosty odnotowały kategorie dom i ogród, upominki i akcesoria, sport i podróże. W sklepach z produktami dla dzieci liczba transakcji wzrosła tylko o jedną czwartą, ale ich wartość – aż o 80%. Tak czy inaczej, nie da się ukryć, że rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko. Dla sklepu internetowego może to być szansą, ale wiąże się z tym też ryzyko jeśli sklep internetowy nie jest przygotowany na zmiany. Szybki wzrost liczby zamówień w sklepie internetowym może utrudnić ich sprawną obsługę. Konieczne może okazać się zatrudnienie nowych pracowników i zwiększenie zapasów magazynowych, co może pociągnąć za sobą potrzebę wynajęcia pomieszczeń umożliwiających ich magazynowanie. W sklepie internetowym, który nie jest w stanie odpowiednio szybko dokonać koniecznych zmian, mogą pojawić się opóźnienia i pomyłki, co z kolei źle wpływa na reputację marki i wymusza obsługę zwrotów zamówień i jeszcze bardziej komplikuje pracę sklepu internetowego. Innymi słowy, własny magazyn i kadra to mogą być korzystne rozwiązania w dużej sieci, ale logistyka sklepu internetowego w okresach zmian szybko się komplikuje, co może być wyzwaniem szczególnie dla małych i średnich sprzedawców. Może więc lepiej powierzyć ją zewnętrznej firmie, która ma doświadczenie, moce przerobowe i nowoczesne centrum logistyczne?

Fulfillment dla e-commerce – oferowane rozwiązania

Fulfillment dla e-commerce to kompleksowa obsługa sklepów internetowych w zakresie logistyki, które obejmuje cały proces magazynowy i spedycyjny, od przyjęcia towarów na magazyn, przez ich magazynowanie i kompletację zamówień i pakowanie, aż po obsługę wysyłki i zwrotów towaru. Zamiast podpisywać indywidualne umowy z pracownikami i kontrahentami świadczącymi poszczególne usługi, sklep internetowy posiada jedną umowę współpracy z operatorem fulfillmentu, który bierze na siebie obsługę w zakresie następujących działań logistycznych:

Odbiór dostaw i przyjęcie towaru. Sklep internetowy korzystający z fulfillmentu nie sprowadza towarów z hurtowni czy od producenta do siedziby czy magazynów firmy. Zamiast tego przyjmuje je centrum logistyczne operatora fulfillmentu, gdzie są wprowadzane na stan magazynowy. Ponieważ pracownicy firmy logistycznej mają na ogół większe doświadczenie i profesjonalne przeszkolenie oraz przestrzegają dopracowanych procedur logistycznych, można liczyć na większą sprawność działania i uniknięcie większości błędów (nie trzeba się obawiać, że część produktów zniknie w czeluściach magazynu i znajdzie się dopiero podczas remanentu). Ponadto, dzięki integracji systemów informatycznych sklepu internetowego i magazynu produkty wprowadzone na stan magazynowe mogą natychmiast trafić do sprzedaży na stronach sklepu internetowego.

Magazynowanie. Fulfillment obejmuje oczywiście również magazynowanie towarów. Wydawałoby się, że to najprostsza rzecz w logistyce, jednak dzięki współpracy z doświadczonym operatorem może przynieść konkretne korzyści. Należy zacząć od tego, że firma oferująca fulfillment korzystać będzie z infrastruktury logistycznej o znacznie większym potencjale, niż jest potrzebne indywidualnemu sprzedawcy on-line. Tak więc jeśli zajdzie taka potrzeba, ilość dostępnej przestrzeni (i idąca za nią cena) może zostać łatwo dostosowana do potrzeb sklepu – zmniejszona lub zwiększona. Co więcej, pracownicy operatora przechodzą odpowiednie szkolenia, mają dopracowane procedury i standardy oraz duże doświadczenie. Także organizacja przestrzenna magazynu jest zaprojektowana w oparciu o doświadczenie i najlepsze praktyki. Dzięki temu, żaden z produktów nie zaginie w odmętach magazynu, można je będzie znaleźć bez problemu, a te najczęściej potrzebne będą najłatwiej dostępne.

Obsługa zamówień. Obsługa sklepów internetowych to nie tylko magazynowanie, ale może nawet przede wszystkim kompletacja i wysyłka zamówień. Wspomniane powyżej zaawansowane rozwiązania organizacyjne w magazynie pozwalają na szybszą i bezbłędną kompletację zamówień. Wpierw jednak zamówienie musi dotrzeć do magazynu i tu kluczem jest integracja systemów informatycznych sklepu internetowego i magazynu. Dzięki temu nikt nie musi przekazywać informacji z listą zamówionych produktów – magazyn otrzyma ją automatyczne gdy tylko klient złoży zamówienie na stronie sklepu internetowego. W tym momencie pracownicy magazynu przystępują do ściągania towaru z półek i kompletacji zamówienia. Przed wysłaniem produktów do klienta trzeba je jeszcze odpowiednio zapakować. Fulfillment ma tą zaletę, że materiały opakowaniowe kupowane są przez centrum logistyczne w dużych ilościach. Mogą być więc zakupione taniej, ale także w większym wyborze. Dzięki temu operator może zapakować produkty w opakowania idealnie dopasowane do danego produktu pod względem rozmiaru i trwałości, a także do indywidualnych potrzeb sklepu (na przykład kiedy liczy się estetyka, lub opakowania mają być ekologiczne). Można się też nie obawiać opóźnień spowodowanych niespodziewanym brakiem materiałów opakowaniowych. Powinno być również mniej zwrotów produktów z powodu uszkodzenia w transporcie.

Wydanie towaru i dostawa. Operacje prowadzone w magazynie nie zaspokajają wszystkich potrzeb logistycznych e-commerce. Po spakowaniu produktów, muszą one jeszcze zostać dostarczone do klienta. Znacznie sprawniej przebiega spedycja gdy usługi typu fulfillment świadczy (co jest powszechną praktyką) jeden z operatorów logistycznych, świadczących usługi kurierskie i/lub pocztowe za pośrednictwem własnej sieci dystrybucji i floty pojazdów. Korzyści wynikają z integracji systemów organizacyjnych i informatycznych firmy, co przyspiesza przesyłanie informacji i zmniejsza tarcia między magazynem a siecią kurierską. Dzięki temu jest mniej pomyłek i wysyłka następuje szybciej – oba te czynniki są bardzo ważne dla zadowolenia klienta e-commerce.

Dodatkowe usługi. Na fulfillment składa się logistyka, proces magazynowy i spedycja, ale operator fulfillmentu może też oferować wykonywanie innych działań z nimi związanych, na przykład etykietowanie, obsługę zwrotów, które dzięki temu mogą wrócić na stan magazynowy, jak również dołączanie różnych dokumentów, takich jak ulotki, faktury, formularze, czy etykiety nadawcze (do zwrotów). Operator podejmie się też obsługi klienta biznesowego, co jest o tyle ważne, że w logistyce sprzedaży dla biznesu jest wiele niuansów nieobecnych w normalnej działalności e-commerce.

Fulfillment dla e-commerce – korzyści

Fulfillment to kompleksowe rozwiązanie w logistyce dla e-commerce, z której sklep internetowy czerpie liczne korzyści. Zacznijmy od tego, że mimo obecności pośrednika obsługa sklepów w modelu fulfillment nie generuje większych kosztów, a może nawet być tańsza, od samodzielnego organizowania logistyki. Wynika to przede wszystkim z ekonomii skali, z której może korzystać duże przedsiębiorstwo jakim jest operator logistyczny. Większa skala operacji pozwala na obniżenie kosztów wynajmu przestrzeni magazynowych, zakupu materiałów opakowaniowych itp. Operator nie narzuca też sam sobie marży za usługi kurierskie itp. Także koszty pracownicze są mniejsze, ponieważ sklep płaci tylko za pracę tylu pracowników ilu potrzebuje, nie przejmując się brakiem kadr w czasie pików sprzedażowych czy spowodowanych chorobą czy urlopami pracowników. Fulfillment oznacza też większą elastyczność – jeżeli potrzeby sklepu wzrosną niespodziewanie (bo na przykład unieruchomieni przez pandemię w domu klienci rzucili się na zakupy w sieci), zwiększenie mocy przerobowych jest tylko kwestią podniesienia abonamentu, a nie szukania nowych ludzi, pomieszczeń itp. Wreszcie, fulfillment uwalnia przedsiębiorcę od konieczności zawierania i monitorowania bieżących umów z najemcą magazynu, jego pracownikami, firmami kurierskimi, dostawcami opakowań itp. Logistyka tych wszystkich działań może być skomplikowana, a w modelu fulfillment zastępuje je pojedyncza umowa z operatorem.

Co warto wiedzieć o sprzedaży wysyłkowej za granicę?

0
Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Coraz większa liczba polskich przedsiębiorców, prowadząc swój biznes online, sprzedaje produkty klientom zagranicznym. W takim przypadku każdy przedsiębiorca wiedzieć musi, ze spełnieniem jakich warunków taka sprzedaż się wiąże. Dotyczy to choćby tak banalnej rzeczy, jak poprawne wystawienie faktury i jej zaksięgowanie. Warto zatem wiedzieć, z czym dokładnie wiąże się sprzedaż wysyłkowa produktów za granicę.

Opodatkowanie sprzedaży wysyłkowej

Realizowana sprzedaż wysyłkowa za granicę, do krajów będących członkami Unii Europejskiej, określana jest jako transakcja wewnątrzwspólnotowa. W takim przypadku przedsiębiorca zobowiązany jest do opodatkowania tego typu transakcji wedle stawek VAT, które aktualnie obowiązują w Polsce. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły. Na terenie niemal całej wspólnoty europejskiej obowiązuje limit wartości realizowanej transakcji. W przypadku jego przekroczenia, przedsiębiorca jest zobowiązany do rozliczenia podatku w tym kraju, do którego sprzedaż produktu została zrealizowana. Dlatego tak ważne jest, aby przed przystąpieniem do sprzedaży wysyłkowej za granicę dokładnie sprawdzić limity wartości transakcji, które obowiązują w danych krajach.

Wystawianie faktur w przypadku sprzedaży za granicę

Sprzedaż wysyłkowa za granicę, tak samo jak sprzedaż produktów na terenie Polski, zawsze wiąże się z koniecznością wystawienia faktury. Ta wystawiona musi być zarówno jeśli klientem jest podmiot prawny, jak i osoba fizyczna. Dotyczy to także sprzedaży rejestrowanych kasą fiskalną. Wystawiając fakturę w przypadku sprzedaży zagranicznej pamiętać trzeba o uwzględnieniu właściwej waluty. To, w jakiej walucie ma być wystawiona faktura, jest już dowolną decyzją między stronami transakcji.

Kasa fiskalna w sprzedaży zagranicznej

Przedsiębiorca realizujący sprzedaż produktów za granicę pamiętać musi, że wszystkie tego typu transakcje muszą być rejestrowane za pomocą kasy fiskalnej. Jest jednak sytuacja, w której sprzedaż wysyłkowa za granicę może być z tego obowiązku zwolniona. Jest to możliwe w przypadku, kiedy taka transakcja została w całości opłacona za pomocą przelewu bankowego.

Chcąc rozpocząć sprzedaż wysyłkową produktów za granicę należy dokładnie zapoznać się z regulacjami prawnymi dotyczącymi tego typu transakcji. Dzięki temu można mieć pewność, że księgowość prowadzona jest w sposób prawidłowy. Rozwiązaniem może być także nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym specjalizującym się w kwestiach podatkowych związanych ze sprzedażą za granicę.

Dlaczego wózki jednoburtowe są niezbędnym wyposażeniem każdego magazynu?

0
wózki magazynowe

Aby móc wygodnie i bezpiecznie transportować ciężkie towary lub przedmioty o niestandardowych gabarytach, warto korzystać z praktycznych i łatwych w użytkowaniu wózków magazynowych. Nowoczesne i wyjątkowo wytrzymałe wózki magazynowe są niezwykle uniwersalnym rozwiązaniem, stosowanym w wielu różnych miejscach. Można je dopasowywać do indywidualnych potrzeb, z uwagi na różne warianty platformy roboczej, ale też średnice kół i inne parametry. Najczęściej z wózków magazynowych korzysta się właśnie w magazynach i sortowniach, ale swoje zastosowanie znajdują również w dużych zakładach produkcyjnych, w restauracjach, czy nawet większych sklepach.

Do czego służą wózki magazynowe?

Najczęściej popularne wózki magazynowe wykorzystywane są do transportowania różnych towarów na niewielkie odległości. Głównie przewozi się w ten sposób ładunki niespaletyzowane, takie jak kartony, plastikowe pojemniki, maszyny, materiały warsztatowe, różne rodzaje odpadów. Z wózków magazynowych bardzo często korzysta się również przy rozładunku różnego rodzaju dostaw, w magazynach, czy sklepach. Z uwagi na całkiem dużą nośność – z wózków magazynowych można korzystać w wielu miejscach. Ich ładowność może wynosić nawet powyżej jednej tony. Jednorazowo do wózka można załadować wiele drobnych przedmiotów i wygodnie, bezpiecznie oraz bez trudu przewozić je na niewielkie odległości.

Jak dopasować odpowiednie wózki jednoburtowe magazynowe do swoich potrzeb?

W przypadku wyboru wózków magazynowych, odpowiednich dla danej branży, trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim wymiary samej platformy roboczej, ponieważ odgrywa ona największą rolę. Kolejną kwestią jest oczywiście maksymalna ładowność wózków magazynowych. Jeśli przewożone mają być ciężkie towary, wówczas zdecydowanie warto zdecydować się na model o największym parametrze. Znaczenie bez wątpienia ma również sama średnica kół – im większe, tym łatwiej prowadzi się wózek magazynowy i jest on bardziej sterowny. Producenci oferują koła skrętne oraz stałe, w zależności od konkretnych potrzeb użytkownika. Na rynku dostępne są wózki z demontowaną burtą, na przykład na czas transportu samego wózka, ale także z burt składaną, z zamontowaną dodatkowo poręczą, która jest przyspawana. Im bardziej dopasowany do potrzeb użytkownika wózek, tym sprawniej można wykonywać wybrane prace. Z pewnością znacznie przyspieszają one transport drobnych ładunków, które można załadować jednocześnie na taki wózek i sprawnie przewieźć na drugi koniec magazynu. Takie wózki zwykle charakteryzują się wyjątkową trwałością i wytrzymałością, a więc są odporne na uderzenia.

Artykuł powstał we współpracy z https://magazynuj.pl/

Import z Chin, sprzedaż w Polsce – czy to się opłaca?

0
Import z Chin

Import towarów z krajów Azji, a w szczególności z Chin, staje się coraz popularniejszy. Wszystko za sprawą różnicy w kosztach produkcji i transportu. Polacy chętnie kupują również tańsze urządzenia elektroniczne chińskich producentów. 

Dlaczego Polacy inwestują w import z Azji?

Różnica pomiędzy kosztami produkcji w Azji a w Unii Europejskiej skłania do podjęcia działań mających na celu import towarów z Chin do Polski. Sprowadzając towary z Azji można zaproponować na rynku dużo niższą cenę niż konkurencja. Wpływa to bezpośrednio na zyski uzyskiwane na polskim rynku. Kluczem do sukcesu jest odnalezienie partnera biznesowego, który będzie terminowo wywiązywał się z zobowiązań. Istotne jest również kontrolowanie produkcji i kontrolowanie czasu zamówienia.

Przed rozpoczęciem działań związanych z importem, konieczne będzie zapoznanie się ze specyfiką transportu lotniczego oraz morskiego i wybranie odpowiedniej opcji. Nie można zapomnieć również o dokumencie, którym jest packing list. Stanowi on opis fizycznych produktów i uwzględnia nie tylko liczbę sztuk i wagę jednostkową, ale również dane nadawcy i odbiorcy towaru. Dokumentacja, jak również faktury są podstawą działalności, dlatego warto zawsze przykładać dużą wagę do informacji na nich zawartych. Rekomendowane jest również zapoznanie się z przepisami dotyczącymi odpraw celnych na granicy kraju.

Co warto sprowadzać ze Wschodniej Azji i sprzedawać w Polsce?

Biorąc pod uwagę wiele badań rynkowych, najbardziej opłacalnymi towarami są artykuły RTV i AGD, ze szczególnym uwzględnieniem inteligentnych opasek monitorujących funkcje życiowe, kamer, głośników Bluetooth, smartfonów oraz odtwarzaczy muzyki. Warto zwrócić uwagę na drobne akcesoria, które sprzedawane są dużo drożej. Przede wszystkim różnego rodzaju kable, wtyczki i przejściówki. Wykorzystując efekt skali można zarobić na nich spore sumy, regularnie sprowadzając i sprzedając na terenie Polski.

Rynek odkurzaczy w Polsce został zdominowany przez inteligentne roboty sprzątające. Niestety takie urządzenia produkowane na europejski rynek są ciągle drogie, więc niewiele osób może pozwolić sobie na ich zakup. Chińskie odpowiedniki sterowane aplikacją ze smartfona są dużo tańsze, kosztują nawet o 50-80% mniej. Dzięki temu można sporo zarobić na sprowadzaniu elektroniki domowej, która zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Nie można zapominać również o ubraniach oraz akcesoriach dla zwierząt domowych. To produkty najchętniej kupowane przez Polaków na chińskich portalach sprzedażowych.

Podpisywanie umów przez internet – zalety tego rozwiązania

0
Podpisywanie umów przez internet

Podpisywanie umów przez internet ma wiele ważnych zalet. Przede wszystkim wpływa na poświęcony czas. Wiele osób uważa, że finalizowanie takich kwestii za użyciem przeglądarki internetowej nie jest wiarygodne, ani bezpieczne. Ten artykuł skierowany jest właśnie do takich osób, aby pokazać im argumenty przemawiające za załatwianiem takich kwestii przy użyciu odpowiednich programów i internetu.

PLUSY PODPISYWANIA UMÓW PRZEZ INTERNET

Główną zaletą e-podpisu jest oszczędność czasu i środków finansowych. Niektórzy zadadzą pytanie, czemu akurat środków finansowych? Spowodowane jest to brakiem konieczności wysyłania i odsyłania dokumentów pocztą lub kurierem. Wiąże się, to wtedy z obowiązkiem opłacenia kosztów transportu. Również kontakt osobisty nie wiąże się z bezpłatnym dotarciem na miejsce spotkanie. Zazwyczaj potrzebne jest skorzystanie z pewnego środka transportu. Dla jednych może być, to samochód osobowy, dla innych komunikacja miejska. Jednak oba sposoby wymagają większego, bądź mniejszego wkładu finansowego, czy na paliwo, czy potrzebny bilet.

Kolejnym czynnikiem przemawiającym za omawianym sposobem, jest po prostu wygoda używania programu. Można go obsługiwać, będąc w domu czy nawet na wakacjach. Jedynym narzędziem potrzebnym do jego obsługi jest urządzenie mobilne lub komputer stacjonarny. W dodatku należy wspomnieć o dostępie do internetu. Te narzędzia spowodują załatwienia i podpisanie ważnej umowy w każdym miejscu świata.

Oszczędność czasu i szybkość działania to kolejny ważny argument. Wysyłając dokumenty pocztą, bądź kurierem trzeba liczyć się z często długim czasem realizacji danej dostawy. Co powoduje nerwy związane z opóźnieniem się danej sprawy. Zawieranie umowy online z wykorzystaniem podpisywarki pozwoli nawiązać ją w krótkim czasie. Warunki negocjacji w takim wypadku będą zdecydowanie łatwiejsze i bardziej satysfakcjonujące dla obu stron. Również weryfikacja podpisu jest zdecydowanie bardziej wiarygodna niż w standardowej metodzie.

PODPISY

Umowy przez internet cechują się bardzo ważną rzeczą. Jest, to kwestia ich podpisu. Podpis może być kwalifikowany, jak i elektroniczny. Czym one się różnią i na czym polegają?

Podpis kwalifikowany, to taki który składany jest za pomocą kwalifikowanego programu do składania podpisu elektronicznego. Musi opierać się on na kwalifikowanym certyfikacie, który decyduje o jego ważności.

Zwykły podpis elektroniczny ma o wiele bardziej szerokie znaczenie środków technicznych, które mają zapewnić autentyczność i pozytywne skutki prawne. Realizowany jest on za pomocą mechanizmu podpisu cyfrowego.

Użytkownicy programu umownik.pl mogą liczyć na profesjonalne podejście i pozytywną weryfikację tożsamości kontrahentów. Program umożliwia łatwiejszą, szybszą i skuteczniejszą pracę z klientami. Warto z niego skorzystać i cieszyć się szybkim podpisaniem umów.

Trzy powody, dla których warto kupować biżuterię w sklepach online

0
biżuteria

Zakupy w Internecie zyskują coraz większe grono zwolenników, także wśród fanów biżuterii. Renomowane sklepy online z dodatkami są w pełni bezpieczne i mają naprawdę wiele zalet. Co więcej, sprzedaż w sieci jest uważana za przyszłość handlu. Sprawdź, dlaczego warto już teraz przekonać się do kupowania biżuterii w sklepach internetowych.

Szeroki wybór – raj dla fanek biżuterii

Sporym ograniczeniem w przypadku sklepów stacjonarnych jest ich powierzchnia. Przeważnie salony z biżuterią wynajmują dość niewielkie lokale, co jest związane z wysokimi kosztami czynszu. W Internecie taki problem nie istnieje, ponieważ sprzedawca może udostępnić potencjalnym klientkom tysiące produktów. Jedyną przeszkodą może być rozmiar magazynu, którego pojemność jest jednak znacznie większa niż w przypadku tradycyjnego sklepu.

W ten sposób fanki biżuterii mogą znaleźć w sieci dokładnie taką biżuterię, o jakiej marzą. Naszyjniki czy też kolczyki często są dostępne w kilku wersjach kolorystycznych i różnych długościach. Ponadto poszukiwania można przyspieszyć dzięki wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniego hasła dotyczącego biżuterii. Przydatne mogą okazać się także filtry dostępne w sklepach online, które umożliwiają wyświetlenie np. tylko produktów ze srebra.

Zakupy w domowym zaciszu – przemyślany wybór

Choć pomoc pracowników salonu z biżuterią może być czasami naprawdę przydatna, to dla wielu osób jest dość stresująca. Wiele klientek nie potrafi odmówić sprzedawcom i wychodzi ze sklepu z ozdobami, które szybko wylądują na dnie szkatułki. Niekiedy zakup może być bardzo spontaniczny, zwłaszcza jeśli kolejna wyprawa po piękne kolczyki wiązałaby się z poświęceniem dużej ilości czasu na dojazd.

Odwiedzając internetowy sklep Missebo, można zupełnie bez stresu i presji przyjrzeć się wymarzonemu naszyjnikowi. Na dodatek przedmiot można dodać do koszyka lub listy zakupowej i wrócić na stronę firmy np. za kilka dni. Dla wielu osób sporą zaletą  zakupów online jest również możliwość zamówienia biżuterii bez wychodzenia z domu. Co więcej, piękne i modne dodatki można kupić w dowolnym momencie i miejscu, jeśli tylko ma się dostęp do Internetu.

Atrakcyjne ceny – niekończące się promocje

Jedną z najważniejszych zalet z punktu widzenia klientki są atrakcyjne ceny w sklepach internetowych. Czasami różnica w cenie między podobnym lub takim samym produktem w wersji online i w salonie z biżuterią może być naprawdę spora. W dużej mierze wynika to z tego, że firmy sprzedające w sieci nie ponoszą kosztów związanych z wynajmem powierzchni usługowych. Czynsz za magazyn jest znacznie niższy, dzięki czemu możliwe jest oferowanie niższych cen.

Dość często sklepy online mają tylko jedną placówkę stacjonarną – tak jest np. w przypadku firmy Missebo Jewellery. Internetowi sprzedawcy nie tylko kuszą atrakcyjnymi cenami, ale także znacznie częściej proponują bardzo ciekawe promocje. Na dodatek wystarczy zapisać się do listy mailingowej, aby otrzymywać wiadomości z informacją o obowiązujących przecenach i specjalnych rabatach.

Jak wybrać profesjonalne kredki? Czas na zakupy!

0
kredki

Wysokiej jakości kredki pozwolą Ci zamienić kartkę papieru w prawdziwe dzieło sztuki. Na rynku znajdziemy jednak wiele dostępnych rozwiązań, a wybór nie zawsze jest prosty. W niniejszym poradniku podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy ich zakupie i czym powinny wyróżniać się wysokiej jakości produkty. Oto kilka cennych wskazówek, które na pewno ułatwią Ci zakup.

Dlaczego warto sięgać po profesjonalne kredki?

Jeżeli budzi się w Tobie talent plastyczny, a Twoje dotychczasowe dzieła są miłe dla oka, z profesjonalnymi kredkami może być tylko lepiej i wygodniej. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób, które pragną zadbać o jak najlepsze efekty pracy artystycznej. Oto kilka atutów, które różnią kredki profesjonalne od tańszych artykułów.

  • Intensywna pigmentacja – rysunek wykonany przy pomocy takich kredek będzie wyrazisty oraz odpowiednio nasycony. Ponadto sprawdzą się znakomicie również przy nieco mniejszej sile nacisku i pozwolą na tworzenie gładkich powierzchni.
  • Jakość drewna – drewno nie powinno się strzępić przy ostrzeniu, a grafit nie może być łamliwy. Choć za wysokiej jakości kredki zapłacimy więcej, pamiętaj, że wyróżniają się znakomitą wydajnością.
  • Możliwość wielokrotnego nakładania warstw koloru – dzięki temu stworzysz odcień, jaki tylko chcesz. Atut ten z pewnością wykorzystają prawdziwi mistrzowie. 
  • Światłoodporność – rysunek wykonany za pomocą światłoodpornych kredek możesz z powodzeniem pozostawić na widoku, gdyż na długo zachowa swoje kolory. 

Oczywiście to tylko najważniejsze elementy, na które warto zwracać uwagę podczas zakupów. Warto również pamiętać, aby wybrać fachowy sklep dla artystów. W tym celu wystarczy wejść na stronę Maluje.pl i wybrać najlepsze produkty bez wychodzenia z domu.

Ile kolorów warto mieć pod ręką?

Wszystko zależy od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z rysowaniem, czy masz za sobą wiele wspaniałych prac. Oczywiście więcej kredek to więcej możliwości, choć ich duża liczba początkujących entuzjastów rysunku może nieco przytłoczyć, a wybór tego właściwego koloru to nie zawsze prosta sprawa. Warto więc stopniowo sięgać po większe zestawy. A te największe idealnie sprawdzą się w rękach zawodowców i pozwolą na eksperymentowanie oraz nieograniczone rozwijanie artystycznego hobby. 

Jaki rodzaj kredek wybrać? 

Twarde i średnie kredki pozwolą na łatwiejsze rysowanie detali (np. włosy czy sierść). Z kolei dzięki miękkim uzyskasz gładką powierzchnię. Ponadto sprawdzą się wśród osób, których dotykają problemy z nadgarstkami. Wybór zależy więc od osobistych preferencji oraz rysunków, jakie najczęściej wykonujemy. W sklepie Maluje.pl nie tylko znajdziesz wiele różnego rodzaju produktów, ale również możesz liczyć na profesjonalne doradztwo. Wystarczy skontaktować się z obsługą i zapytać o szczegóły. Nic więc dziwnego, że z oferty korzystają zarówno amatorzy, jak i eksperci.

Manicure hybrydowy – które lakiery będą najlepsze?

0
Manicure hybrydowy

Zadbane paznokcie to wizytówka współczesnej kobiety. Nic dziwnego, że gabinety manicure powstają jak grzyby po deszczu. Każda pani ma bowiem prawo do efektywnego wyglądu i dobrego samopoczucia. Udowodniono bowiem, że pięknie pomalowane paznokcie zwiększają naszą samoocenę i poprawiają humor. Najpopularniejszym sposobem na reprezentacyjny wygląd dłoni jest wykonanie manicure hybrydowego. Które lakiery gwarantują najlepszy efekt?

Producent wysokiej jakości lakierów hybrydowych

Lakiery hybrydowe to artykuły, w przypadku których bardzo ważne znaczenie odgrywa marka producenta. Zabieg stylizacji paznokci, czy to wykonany w salonie, czy samodzielnie, wymaga poświęcenia naszego cennego czasu. Dlatego nie warto stosować lakierów, które nie dają gwarancji utrzymania się na paznokciu przez dłuższy czas.

Ogromną popularnością wśród specjalistów od stylizacji paznokci cieszą się produkty marki ChiodoPRO. Załoga firmy pracuje z pasją i troską o to, aby polskie kobiety miały dostęp do najlepszych produktów będących w przystępnych cenach. Twarzą marki jest Edyta Górniak. W firmowym sklepie internetowym oraz u współpracujących z firmą sprzedawców, można zakupić następujące produkty z logo ChiodoPRO:

  • lakiery hybrydowe,
  • żele do stylizacji paznokci,
  • ozdoby,
  • akcesoria,
  • lampy UV/LED.

Każdy z wymienionych artykułów charakteryzuje się najwyższą jakością wykonania. Produkty są bezpieczne dla zdrowia i łatwe w użyciu. Chętnie korzystają z nich profesjonaliści, jak i panie wykonujące zabieg hybrydowy w zaciszu swojego własnego domu.

Bazy i topy

Podstawą prawidłowo wykonanego zabiegu hybrydowego są lakiery hybrydowe typu baza oraz top. Lakier hybrydowy bazowy, jak sama nazwa podpowiada, nakładany jest bezpośrednio na płytkę paznokcia. Baza stanowi podłoże, które zwiększa przyczepność kolorowego lakieru hybrydowego i decyduje o jego trwałości. Top nakładany jest natomiast na właściwy lakier hybrydowy. Jego zadaniem jest nadanie połysku oraz ochrona paznokci. Top odgrywa zatem bardzo ważną rolę zabezpieczającą. W dużej mierze decyduje o tym, jak długo hybryda będzie efektywnie prezentować się na paznokciach.

Bazy i topy marki ChiodoPRO to produkty godne zaufania. Co ciekawe w sprzedaży dostępne są także samopoziomujące bazy budujące w trzech naturalnych kolorach (beżowy róż, różowy, ciemniejszy różowy). Bazy budujące przeznaczone są do nadbudowy, rekonstrukcji i przedłużania paznokci. Ich stosowanie może wydłużyć płytkę nawet o 1 cm. Artykuły te są idealne nawet dla najbardziej wymagających paznokci.

Lakiery hybrydowe kolorowe

O ile baza i top odpowiadają za praktyczne aspekty zabiegu hybrydowego, o tyle kolorowe lakiery hybrydowe mają wpływ na ostateczny efekt wizualny. Lakiery hybrydowe ChiodoPRO występują w kilku ciekawych kolekcjach, w tym:

  • lakiery hybrydowe ChiodoPRO z linii My Choice,
  • lakiery hybrydowe ChiodoPRO z linii Soft New Formula,
  • lakiery hybrydowe ChiodoPRO z linii Follow Me.

Wszystkie lakiery hybrydowe ChiodoPRO charakteryzują się idealną konsystencją, bogatą kolorystyką oraz atrakcyjną pigmentacją. Seria My Choice pozwala na uzyskanie intensywnych i oryginalnych kolorów. Kolekcja lakierów Soft New Formula na pewno spodoba się paniom lubiących klasyczne kolory, w tym: odcienie czerwieni, różu i beżu. Produkty z serii Follow Me wyróżniają się głębią pastelowych odcieni. Wspaniale prezentują się na paznokciach podczas wiosennych i letnich miesięcy.

Ekogroszek na hurt – poradnik kupującego

0
Ekogroszek

Hurtowa sprzedaż ekogroszku jest obecnie w rozkwicie. Nie powinno to zresztą dziwić – zainteresowanie hurtowymi ilościami ekogroszku jest odzwierciedleniem rosnącego popytu detalicznego na to paliwo. W rezultacie – wielu przedsiębiorców (na przykład prowadzących składy opałowe) pragnie zakupić duże ilości ekogroszku, by potem odsprzedawać go po marży atrakcyjnej dla obu stron transakcji. Poniżej podpowiemy więcej na temat zakupu hurtowych ilości ekogroszku.  

Hurtowa sprzedaż ekogroszku – gdzie szukać pomocy?

Zacznijmy od tego, że oferta paliw opałowych zwiększa się z roku na rok. Dotyczy to zarówno pojawiających się nowych typów paliw, jak i rosnącej ilości odmian w obrębie tych już używanych. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku ekogroszku, który występuje w coraz większej ilości wersji. Znajdziemy zarówno ekogroszek budżetowy – o przeciętnej/dobrej sile grzewczej – jak i ekskluzywne wersje tego paliwa, o najwyższej wartości opałowej.

Poszukując dostawcy hurtowego warto więc w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na ilość oferowanych typów ekogroszku, a także – na ich różnorodność i moc opałową. Najlepiej będzie zamówić przynajmniej jeden rodzaj ekogroszku budżetowego, jeden o stosunkowo dobrych parametrach i jeden dedykowany dla odbiorców najbardziej wymagających.

Warto też upewnić się, skąd dostawca czerpie swój ekogroszek. Znajdziemy przedsiębiorców zaopatrujących się przede wszystkim w polskich i czeskich kopalniach węglowych. To właśnie z ich pomocy należy sięgać w pierwszej kolejności.

Dobry sprzedawca ekogroszku hurtowego – czyli jaki?

Dodatkowe usługi również mogą przemawiać na korzyść potencjalnego kontrahenta. Jeśli więc dostawca ekogroszku oferuje choćby: jego transport, rozładunek, a w wielu sytuacjach – także pomoc w handlu – wówczas warto rozważyć skorzystanie z jego pomocy.

Wbrew pozorom – pomoc w handlu jest bardzo ważna i obejmuje ona przede wszystkim: dostarczenie bannerów reklamowych (które można eksponować na barierkach, ogrodzeniu) oraz uruchomienie reklamy w internecie. Oczywiście, ma to olbrzymi wpływ na uzyskiwane efekty, w myśl podstawowej zasady – marketing dźwignią handlu.

Warto też zwrócić uwagę na te przedsiębiorstwa, które oferują możliwość nie tylko dostarczenia ekogroszku, ale również – gwarantują wyłączność handlu na danym terenie. Dzięki temu, jeśli uda nam się odnaleźć przedsiębiorcę uczciwego, dostarczającego ekogroszek wysokiej klasy, możemy nawiązać z nim swoistą współpracę na zasadzie lokalnego monopolu.

Jeśli nie masz pewności co do potencjalnego kontrahenta, wówczas polecamy zamówić u niego kilka worków różnych ekogroszków „na próbę”. Po ich dostarczeniu, warto je rozpakować i dokładnie obejrzeć znajdujące się wewnątrz granulki węglowe. Hurtowa sprzedaż ekogroszku to co prawda usługa, z której chętnie korzystają właściciele składów opałowych, jednak radzimy zabezpieczyć się przed potencjalnymi, nieuczciwymi dostawcami.

Po rozpakowaniu, warto obejrzeć kształt, wielkość i kolor ekogroszku. Poszczególne granulki powinny być podobnych rozmiarów, koloru oraz zawierać minimalne ilości związków siarki. Jeśli zamówione paliwo przypomina bardziej miał węglowy, niż prawdziwy ekogroszek, wówczas warto nabrać podejrzeń i zrezygnować z dalszej współpracy z danym kontrahentem. 

ZOBACZ TEŻ