Jaka karta pamięci do aparatu – na co zwrócić uwagę podczas wybierania konkretnego modelu?

0
Jaka karta pamięci do aparatu

Wybierając kartę pamięci, należy zwrócić uwagę na szereg czynników, które odpowiadają za to, że dany egzemplarz sprosta naszym oczekiwaniom. Wśród nich ważna jest pojemność, klasa zapisu oraz niezawodność.

Jak sfinansować zakup samochodu bez gotówki i nie wpaść w pułapkę

0
Jak sfinansować zakup samochodu bez gotówki

Kredyt dla każdego człowieka jest dość dużym przedsięwzięciem, niezależnie od tego, na co zostaje wzięty. Chcemy spełniać marzenia, jednak niekiedy zależą one od naszych możliwości finansowych. Boimy się kredytu gotówkowego, często niepotrzebnie, zwłaszcza, jeśli jest to jedyna realna droga do marzeń, do samochodu. Warto jednak wziąć tyle kredytu, by na pewno udźwignąć go na swoich barkach.

Kredyt gotówkowy na kupno samochodu

Jeszcze niedawno kredyt gotówkowy był jedną z najczęściej wybieranych form finansowania nowego samochodu. Dodatkowo, była to jedna z najbezpieczniejszych form. Obecnie równie często ludzie sięgają po kredyt, zwłaszcza kiedy nie dysponuje wystarczająca ilością gotówki. W przypadku kredytu gotówkowego ważnym zagadnieniem jest rzeczywista roczna stopa oprocentowania, która znacznie wpływa na koszt kredytu. Ponadto, bank zwracają uwagę na naszą zdolność kredytową. Na decyzję kredytową w przypadku banków musimy chwilę poczekać. Kwota kredytu, jaką weźmiemy, zależy właśnie od naszej zdolności, ale także od tego, czy czujemy się na siłach, by spłacić wysokie zadłużenie. Kredyt gotówkowy możemy wziąć na co nam się podoba, jednak często banki proszą o sprecyzowanie celu. Kredyt śmiało weźmiemy przy pomocy bankowości internetowej, wystarczy na koncie swojego banku wypełnić odpowiedni wniosek. Kredyt gotówkowy online to ciekawa opcja na zakup samochodu. Co ciekawe, oferty kredytów z innych banków również możesz rozważyć.

Całkowita kwota kredytu – strzeż się przed dużą kwotą i szybką spłatą

Kredyty gotówkowe można brać w tradycyjnych bankach, jednak jeśli nie masz odpowiedniej zdolności kredytowej, Twój wniosek może zostać odrzucony. W takiej sytuacji Twoją opcją zostaje pożyczka ratalna od firm pozabankowych. Jednak w tym przypadku warto wystrzegać się zbyt dużych kwot i zbyt dużych rat, czyli zbyt szybkiej spłaty. Może zdarzyć się bowiem, że jedna niespłacona rata w terminie czy w odpowiedniej wysokości pociągnie za Toba lawinę nieszczęść finansowych.

W przypadku instytucji finansowych, takich jak parabanki, możemy natrafić na oprocentowanie zmienne, które w jednej chwili może zmienić warunki kredytu, a co za tym idzie – wysokość miesięcznej raty. Okres spłaty takich pożyczek również jest znacznie krótszy. Firmy pożyczkowe zazwyczaj pozwalają na raty, które nie trwają dłużej niż 24 miesiące. Jeśli jednak nie masz innej opcji, sprawdź przepisy i swoje prawa, które zawarte zostały w ustawie o kredycie konsumenckim.

Inne formy finansowania samochodu

Na szczęście istnieją inne formy finansowania, poza pożyczką. Kredyt w takiej postaci to nie wszystko. Jeśli na poważnie interesujesz się zakupem samochodu, możesz wziąć samochód w leasing. Jest to opcja bardzo popularna dla firm, jednak coraz częściej korzystają z niej również osoby fizyczne. Tradycyjna umowa przewiduje wpłatę części własnej, a następnie użytkowanie samochodu z comiesięcznymi wpłatami, które nieco przypominają raty płacone podczas kredytu.

Ciekawym sposobem są też specjalne kredyty na samochód, które można dostać na stronie http://kredytna4kolka.pl/, a więcej informacji znajdziesz na stronie kredytna4kolka.pl/kredyt-samochodowy-50-50-czym-jest-i-jak-dziala/.

Jak oszczędzić na zakupie nowego samochodu?

Zakup nowego samochodu dla wielu jest bardzo ważnym wydarzeniem. Chcemy oszczędzić, jak tylko się da. Kupując samochód z salonu, można skusić się na auto demonstracyjne. Znacznej liczbie osób wydaje się, że jest to znacznie gorszy model, ponieważ był już użytkowany, jednak rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Wyprzedaż rocznika to również świetny sposób na zakup nieco taniej samochodu z salonu. Warto korzystać z takich okazji, ponieważ zdarzają się nieczęsto, a są sposobem na zyskanie fantastycznego samochodu.

Dysk SSD 1 TB do laptopa – wady i zalety

0
Dysk SSD 1 TB do laptopa – wady i zalety

Wybór pojemnego dysku do laptopa często dostarcza wielu przemyśleń. Zastanówmy się, czy warto postawić na 1-terabajtowy magazyn danych wykonany w technologii SSD. A może lepiej w takiej sytuacji zrobić krok w tył i postawić na konwencjonalne HDD?

Top ciekawostek z Bundesligi

0
Top ciekawostek z Bundesligi

Piłka nożna to w obecnych czasach pieniądze, kontrakty, reklamy i pogoń za rekordami. Nie inaczej jest w przypadku Bundesligi, ligi niemieckiej najwyższego szczebla. Rodzi się wielu wspaniałych piłkarzy, ale nie wszyscy potrafią pobić niesamowite wyniki legend futbolu. Równie ważne jest to, co się dzieje poza boiskiem. To tam rodzą się ciekawostki i anegdoty. Jakie? Dowiedz się tego i przeczytaj ten artykuł, który powstał przy współpracy z nieoficjalnym serwisem o Łukasz Piszczku – lukasz-piszczek.pl

Pierwsze koty za płoty, czyli początki Bundesligi

Bundesliga istnieje od 1962 r., jednak rozgrywki zainaugurowano rok później. Początkowo format ligi zakładał 16 drużyn z 5 stref, tzw. Oberlig. Już rok później w Bundeslidze znalazło się miejsce dla kolejnych dwóch drużyn. W sezonie 1963/64 po historyczny, po pierwszy tytuł mistrzowski sięgnęły Kozły z Kolonii, na drugim miejscu stanął MSV Duisburg, a podium uzupełnił Eintracht Frankfurt. Warto jeszcze dodać, że aż do 1990 r. Bundesliga była ligą RFN, a dopiero później zjednoczonych Niemiec.

Burzliwe dzieje Borussi Dortmund

Ballspielverein Borussia 09 Dortmund e.V., czyli potocznie Borussia Dortmund była jednym z klubów, które założyły Bundesligę w 1962 r. W pierwszej edycji ligi drużyna zajęła 4. miejsce. Kilka lat później przestało być różowo. Borussia miała głębokie problemy finansowe, na tyle głębokie, że w 1972 r. zakończyła sezon na przedostatnim miejscu i spadła z ligi. Na szczęście klub się pozbierał i doczekał się nie dość, że powrotu do najwyższych sfer, to jeszcze kilku mistrzostw Niemiec. Dziś mało kto o tym pamięta, bo tak naprawdę od lat Borussia liczy się w walce o paterę.

Boski LewanGOLski

Do historii przejdzie zapewne kolejne z wybitnych klubowych osiągnięć Roberta Lewandowskiego. Pobił rekord legendarnego Gerda Muellera, który w jednym sezonie Bundesligi zdobył 40 bramek. Mueller uważany był za niedościgniony wzór doskonałości, tymczasem to Lewandowski w sezonie 2020/21 strzelił 41 goli i przebił Niemca. Wielkości osiągnięcia „Lewego” dopełnia fakt, że zawodnik miał problemy zdrowotne. Dodatkowo, tę 41. bramkę zdobył w ostatniej akcji ostatniej kolejki Bundesligi. Kibice przeżyli prawdziwy dreszczowiec, ale doczekali się nowego rekordzisty. Smutnym akcentem tego pozytywnego zdarzenia jest to, że sam Mueller nie był świadomy całej sytuacji i nie miał możliwości pogratulować Polakowi – były piłkarz, a dziś już ponadsiedemdziesięcioletni pan choruje obecnie na Alzheimera.

Gwiazdki nad herbami

Większość lig oferuje swoim klubom pewną ekskluzywną opcję: w przypadku kilkukrotnego zwycięstwa w lidze, nad herbami drużyn mogą pojawić się gwiazdki, świadczące o prestiżu i klasie danego klubu. I tak, zwyciężywszy rozgrywki trzykrotnie, należy się jedna gwiazdka, pięciokrotnie – dwie, dziesięciokrotnie – trzy, dwudziestokrotnie – cztery i trzydziestokrotnie – pięć. Tego ostatniego zaszczytu w sezonie 2020/21 doświadczył fenomenalny Bayern Monachium. Co ciekawe, w tyle zostawił całą swoją konkurencję; drugie miejsce ex aequo zdobyły Borussie z Dortmundu i Moenchengladbach, jednak one zdobyły zaledwie 5 triumfów, co upoważnia je do legitymowania się dwoma gwiazdkami.

Piłka nożna nieustannie postępuje naprzód i być może w niedalekiej przyszłości rekordy i ciekawostki tutaj przytoczone nie będą aktualne lub tak interesujące, ale przecież w końcu najważniejsze są emocje i duch sportu, wciąż towarzyszące każdemu spotkaniu, bez względu na ligę!

EKOkredyt czyli kredyt ekologiczny – co warto wiedzieć?

0
EKOkredyt czyli kredyt ekologiczny

Ekologiczne źródła ciepła, domy pasywne, panele fotowoltaiczne – to jedne z najbardziej interesujących zagadnień dla osób, które budują własny dom i chcą zaoszczędzić. Jednocześnie oszczędności finansowe mieszkańców domów jednorodzinnych wpływają pozytywnie na stan środowiska naturalnego. Zastosowanie czystej energii i ograniczenie emisji dwutlenku węgla sprawia, że dba się o wspólne dobro, jakim jest planeta. Jeśli interesuje Cię inwestycja w odnawialną energię lub ekologiczne źródła ogrzewania domu, sprawdź, czym jest ekokredyt.

Ekokredyt – co to takiego?

Ekokredyt jest formą finansowania rozwiązań, które pozytywnie wpływają na stan wód, powietrza i gleby. Dzięki niemu można kupić i zamontować pompę ciepła lub panele fotowoltaiczne. Równie dobrze można wydać kredyt ekologiczny na ocieplenie budynku i wymianę nieszczelnej stolarki okiennej lub drzwiowej.

Zaciągnięcie kredytu ekologicznego może uzupełniać kredyt hipoteczny na budowę lub zakup domu. Jeśli budynek wymaga remontu lub inwestor potrzebuje dodatkowych pieniędzy na zastosowanie ekologicznych rozwiązań, nie musi korzystać wyłącznie ze standardowego kredytu hipotecznego. Ekokredyt cechuje niska rzeczywista roczna stopa oprocentowania, dlatego warto o nim pomyśleć.

Przeczytaj więcej na http://recenzjepozyczek.pl/ekokredyt-na-czym-polega-i-czym-sie-rozni-od-pozostalych-kredytow/

Ekologiczny kredyt gotówkowy na modernizację ogrzewania

Całkowita kwota kredytu w przypadku zwykłego kredytu gotówkowego jest wysoka. Podpisanie umowy kredytu tego typu często wiąże się z koniecznością zapłacenia odsetek na poziomie ponad 20% rocznie. Problematyczne jest nie tylko oprocentowanie, ale i wysokość kredytowanych kosztów, takich jak prowizja banku.

Jeśli chce się tanio pożyczyć pieniądze na cel taki jak modernizację ogrzewania, warto postawić na ekologiczny kredyt. Przeprowadzenie wstępnego audytu energetycznego np. przez Gospodarczy Bank Spółdzielczy umożliwia rozpoczęcie procedury udzielania kredytu na ekoinwestycje. Dzięki temu można niedrogo wybudować dom z wykorzystaniem nowoczesnych technologii grzewczych i izolacyjnych.

Chcesz dokonać konkretnej inwestycji? Wejdź na recenzjepozyczek.pl. Znajdziesz ekologiczny kredyt i dostosujesz okres kredytowania oraz wysokość pożyczki do swoich potrzeb.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a dotacje

Korzystanie z odnawialnych źródeł energii jest coraz popularniejsze ze względu na oszczędności finansowe. Instalacja fotowoltaiczna pozwala zniwelować rachunki za prąd niemalże do zera, a współdziałająca z nią pompa ciepła zapewnia optymalną temperaturę w całym domu bez ponoszenia dużych kosztów. Zainteresowanie inwestycjami ekologicznymi zwiększają również dotacje, które wypłaca Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska. Dotacje są udzielane na podstawie szczegółowych kryteriów, dlatego warto zainteresować się ich spełnieniem już wcześniej. Dzięki temu bank spółdzielczy lub inny udzieli pożyczki na ekoinwestycję bez większych problemów.

Korzystanie z dotacji i preferencyjnych pożyczek na ekologiczne inwestycje w domu jednorodzinnym jest atrakcyjne dla wszystkich osób, którym zależy na obniżeniu rachunków za prąd i ogrzewanie. Ekologiczne źródła ciepła sprawiają też, że powietrze w okolicy jest o wiele czystsze ze względu na ograniczenie ilości pyłów, które powstają w czasie spalania paliw kopalnych. Dzięki temu zyskuje nie tylko sam inwestor, ale i wszyscy ludzie, którzy żyją w pobliżu i chcą cieszyć się czystym, świeżym powietrzem na co dzień.

Gdzie może pracować architekt?

0
architekt

Architektem zazwyczaj zostaje się po ukończeniu odpowiednich studiów wyższych. Wówczas młodzi ludzie ze świeżo zdobytymi dyplomami zaczynają poszukiwać zatrudnienia. Niestety czasami to zadanie okazuje się o wiele trudniejsze, niż z początku się wydawało. Od czego więc należy zacząć i gdzie najłatwiej jest znaleźć pracę dla architekta?

Pracownia architektoniczna

Pracownia architektoniczna to najczęstsze miejsce pracy absolwentów architektury. Pracownie oferują zazwyczaj bardzo różnorodne usługi, dlatego potrzebują pracowników o odmiennych specjalizacjach. Z tego względu znajdą w nich zatrudnienie zarówno architekci krajobrazu, wnętrz, jak i osoby zajmujące się renowacją zabytków. Praca w profesjonalnej pracowni pozwala na zdobycie pierwszego doświadczenia, a także awansowanie w ramach struktur konkretnego biura projektowego. Choć wciąż jest to najpopularniejsza opcja, to wcale nie jest jedyna, o czym warto pamiętać podczas poszukiwań pracy dla siebie.

Praca architekta poza pracownią

Praca dla architekta to wiele możliwość – oferty poza wspominanymi pracowniami są bardzo szerokie. Warto sprawdzić przy tym oferty takich miejsc, jak:

  • różnego typu urzędy,
  • firmy i salony meblowe,
  • firmy budowlane,
  • biura projektowania wnętrz,
  • firmy zajmujące się aranżacją terenów zielonych,
  • firmy deweloperskie.

Więcej opcji pracy dla architekta znaleźć można na stronie https://architectu.pl/miszmasz/Gdzie-architekt-mo%C5%BCe-znale%C5%BA%C4%87-zatrudnienie. Początkujący architekci dostają dość proste zadania lub stają się pomocnikami starszych kolegów. Z czasem jednak mogą awansować i są im powierzane coraz poważniejsze i bardziej odpowiedzialne funkcje. Dzięki temu architekci mogą nabrać niezbędnego doświadczenia i wyrobić sobie pozycję na rynku, dzięki czemu później mogą założyć własną działalność i z powodzeniem ją prowadzić. Dla niektórych to właśnie praca na własny rachunek stanowi szczyt marzeń w kwestii kariery architekta.

Praca dla architekta na własny rachunek

Praca architekta wcale nie musi być związana z konkretną firmą lub instytucją. Niektórzy architekci decydują się pracować na własną rękę, wykonując prywatnie zlecenia lub zakładając własną pracownię projektową. Do tego ostatniego wymagane jest członkostwo w Izbie Architektów, a także opłacanie składek. Mimo wszystko to dobra opcja pracy dla architekta, który nie chce pracować dla kogoś. Wówczas może on prowadzić działalność jednoosobową lub zbudować całe biuro projektowe. Praca na własny rachunek to dobra opcja dla architektów, którzy już zdobyli pewne doświadczenie zawodowe i renomę na rynku. Początkujący raczej nie będą w stanie utrzymać własnej marki.

Fulfillment dla e commerce

0
Fulfillment dla e commerce

Mimo wstrząsów w gospodarce jakie wywołała pandemia koronawirusa, branża e-commerce ma się znakomicie. Ograniczenia sanitarne wprowadzane okresowo w działalności wielu branż, podyktowane próbami ograniczenia rozprzestrzeniania się epidemii pozbawiły wiele firm źródła dochodu, a wiele osób – pracy. Nawet kiedy ograniczeń jest mniej, w grę wchodzą naturalne obawy potencjalnych klientów przed udawaniem się w miejsca publiczne, takie jak centra handlowe. Sprawiło to, że wiele osób zwróciło się ku zakupom w sklepie internetowym, zwłaszcza że ci, którzy nie stracili źródła dochodów podczas tego kryzysu, nie mogąc nigdzie wyjść, mieli więcej i czasu i pieniędzy na robienie zakupów on-line.

Ku e-commerce zwracali się też ci, którzy na pandemii stracili. Dla osób, które straciły pracę lub musiały porzucić dotychczasową działalność, e-commerce stało się potencjalnym źródłem zarobku. Także dla sklepów prowadzących działalność stacjonarną lub mieszaną handel w sieci stał się szansą na utrzymanie sprzedaży i kontaktu z klientami. Wzrosty w e-commerce potwierdzają statystyki rynkowe i nie chodzi tylko o to, że akcje Amazonu znowu podwoiły swoją wartość. Dane, jakimi podzielił się w połowie 2020 roku operator Shopera – jednej z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce również wskazują na znaczne wzrosty, zarówno w liczbie sklepów on-line korzystających z ich oprogramowania, jak i w ilości i wartości składanych w nich zamówień. Wzrost w porównaniu do 2019 odnotowały wszystkie kategorie sklepów, aczkolwiek ich skala była różna zależnie od branży. Na przykład sektor automoto zarejestrował tylko siedemnastoprocentowy wzrost transakcji, chociaż ich wartość wzrosła o ponad jedną trzecią. Za to w kategorii Delikatesy wartość zakupów dokonywanych w sklepach internetowych na platformie Shoper wzrosła ponad dwukrotnie. Poza tym znaczne wzrosty odnotowały kategorie dom i ogród, upominki i akcesoria, sport i podróże. W sklepach z produktami dla dzieci liczba transakcji wzrosła tylko o jedną czwartą, ale ich wartość – aż o 80%. Tak czy inaczej, nie da się ukryć, że rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko. Dla sklepu internetowego może to być szansą, ale wiąże się z tym też ryzyko jeśli sklep internetowy nie jest przygotowany na zmiany. Szybki wzrost liczby zamówień w sklepie internetowym może utrudnić ich sprawną obsługę. Konieczne może okazać się zatrudnienie nowych pracowników i zwiększenie zapasów magazynowych, co może pociągnąć za sobą potrzebę wynajęcia pomieszczeń umożliwiających ich magazynowanie. W sklepie internetowym, który nie jest w stanie odpowiednio szybko dokonać koniecznych zmian, mogą pojawić się opóźnienia i pomyłki, co z kolei źle wpływa na reputację marki i wymusza obsługę zwrotów zamówień i jeszcze bardziej komplikuje pracę sklepu internetowego. Innymi słowy, własny magazyn i kadra to mogą być korzystne rozwiązania w dużej sieci, ale logistyka sklepu internetowego w okresach zmian szybko się komplikuje, co może być wyzwaniem szczególnie dla małych i średnich sprzedawców. Może więc lepiej powierzyć ją zewnętrznej firmie, która ma doświadczenie, moce przerobowe i nowoczesne centrum logistyczne?

Fulfillment dla e-commerce – oferowane rozwiązania

Fulfillment dla e-commerce to kompleksowa obsługa sklepów internetowych w zakresie logistyki, które obejmuje cały proces magazynowy i spedycyjny, od przyjęcia towarów na magazyn, przez ich magazynowanie i kompletację zamówień i pakowanie, aż po obsługę wysyłki i zwrotów towaru. Zamiast podpisywać indywidualne umowy z pracownikami i kontrahentami świadczącymi poszczególne usługi, sklep internetowy posiada jedną umowę współpracy z operatorem fulfillmentu, który bierze na siebie obsługę w zakresie następujących działań logistycznych:

Odbiór dostaw i przyjęcie towaru. Sklep internetowy korzystający z fulfillmentu nie sprowadza towarów z hurtowni czy od producenta do siedziby czy magazynów firmy. Zamiast tego przyjmuje je centrum logistyczne operatora fulfillmentu, gdzie są wprowadzane na stan magazynowy. Ponieważ pracownicy firmy logistycznej mają na ogół większe doświadczenie i profesjonalne przeszkolenie oraz przestrzegają dopracowanych procedur logistycznych, można liczyć na większą sprawność działania i uniknięcie większości błędów (nie trzeba się obawiać, że część produktów zniknie w czeluściach magazynu i znajdzie się dopiero podczas remanentu). Ponadto, dzięki integracji systemów informatycznych sklepu internetowego i magazynu produkty wprowadzone na stan magazynowe mogą natychmiast trafić do sprzedaży na stronach sklepu internetowego.

Magazynowanie. Fulfillment obejmuje oczywiście również magazynowanie towarów. Wydawałoby się, że to najprostsza rzecz w logistyce, jednak dzięki współpracy z doświadczonym operatorem może przynieść konkretne korzyści. Należy zacząć od tego, że firma oferująca fulfillment korzystać będzie z infrastruktury logistycznej o znacznie większym potencjale, niż jest potrzebne indywidualnemu sprzedawcy on-line. Tak więc jeśli zajdzie taka potrzeba, ilość dostępnej przestrzeni (i idąca za nią cena) może zostać łatwo dostosowana do potrzeb sklepu – zmniejszona lub zwiększona. Co więcej, pracownicy operatora przechodzą odpowiednie szkolenia, mają dopracowane procedury i standardy oraz duże doświadczenie. Także organizacja przestrzenna magazynu jest zaprojektowana w oparciu o doświadczenie i najlepsze praktyki. Dzięki temu, żaden z produktów nie zaginie w odmętach magazynu, można je będzie znaleźć bez problemu, a te najczęściej potrzebne będą najłatwiej dostępne.

Obsługa zamówień. Obsługa sklepów internetowych to nie tylko magazynowanie, ale może nawet przede wszystkim kompletacja i wysyłka zamówień. Wspomniane powyżej zaawansowane rozwiązania organizacyjne w magazynie pozwalają na szybszą i bezbłędną kompletację zamówień. Wpierw jednak zamówienie musi dotrzeć do magazynu i tu kluczem jest integracja systemów informatycznych sklepu internetowego i magazynu. Dzięki temu nikt nie musi przekazywać informacji z listą zamówionych produktów – magazyn otrzyma ją automatyczne gdy tylko klient złoży zamówienie na stronie sklepu internetowego. W tym momencie pracownicy magazynu przystępują do ściągania towaru z półek i kompletacji zamówienia. Przed wysłaniem produktów do klienta trzeba je jeszcze odpowiednio zapakować. Fulfillment ma tą zaletę, że materiały opakowaniowe kupowane są przez centrum logistyczne w dużych ilościach. Mogą być więc zakupione taniej, ale także w większym wyborze. Dzięki temu operator może zapakować produkty w opakowania idealnie dopasowane do danego produktu pod względem rozmiaru i trwałości, a także do indywidualnych potrzeb sklepu (na przykład kiedy liczy się estetyka, lub opakowania mają być ekologiczne). Można się też nie obawiać opóźnień spowodowanych niespodziewanym brakiem materiałów opakowaniowych. Powinno być również mniej zwrotów produktów z powodu uszkodzenia w transporcie.

Wydanie towaru i dostawa. Operacje prowadzone w magazynie nie zaspokajają wszystkich potrzeb logistycznych e-commerce. Po spakowaniu produktów, muszą one jeszcze zostać dostarczone do klienta. Znacznie sprawniej przebiega spedycja gdy usługi typu fulfillment świadczy (co jest powszechną praktyką) jeden z operatorów logistycznych, świadczących usługi kurierskie i/lub pocztowe za pośrednictwem własnej sieci dystrybucji i floty pojazdów. Korzyści wynikają z integracji systemów organizacyjnych i informatycznych firmy, co przyspiesza przesyłanie informacji i zmniejsza tarcia między magazynem a siecią kurierską. Dzięki temu jest mniej pomyłek i wysyłka następuje szybciej – oba te czynniki są bardzo ważne dla zadowolenia klienta e-commerce.

Dodatkowe usługi. Na fulfillment składa się logistyka, proces magazynowy i spedycja, ale operator fulfillmentu może też oferować wykonywanie innych działań z nimi związanych, na przykład etykietowanie, obsługę zwrotów, które dzięki temu mogą wrócić na stan magazynowy, jak również dołączanie różnych dokumentów, takich jak ulotki, faktury, formularze, czy etykiety nadawcze (do zwrotów). Operator podejmie się też obsługi klienta biznesowego, co jest o tyle ważne, że w logistyce sprzedaży dla biznesu jest wiele niuansów nieobecnych w normalnej działalności e-commerce.

Fulfillment dla e-commerce – korzyści

Fulfillment to kompleksowe rozwiązanie w logistyce dla e-commerce, z której sklep internetowy czerpie liczne korzyści. Zacznijmy od tego, że mimo obecności pośrednika obsługa sklepów w modelu fulfillment nie generuje większych kosztów, a może nawet być tańsza, od samodzielnego organizowania logistyki. Wynika to przede wszystkim z ekonomii skali, z której może korzystać duże przedsiębiorstwo jakim jest operator logistyczny. Większa skala operacji pozwala na obniżenie kosztów wynajmu przestrzeni magazynowych, zakupu materiałów opakowaniowych itp. Operator nie narzuca też sam sobie marży za usługi kurierskie itp. Także koszty pracownicze są mniejsze, ponieważ sklep płaci tylko za pracę tylu pracowników ilu potrzebuje, nie przejmując się brakiem kadr w czasie pików sprzedażowych czy spowodowanych chorobą czy urlopami pracowników. Fulfillment oznacza też większą elastyczność – jeżeli potrzeby sklepu wzrosną niespodziewanie (bo na przykład unieruchomieni przez pandemię w domu klienci rzucili się na zakupy w sieci), zwiększenie mocy przerobowych jest tylko kwestią podniesienia abonamentu, a nie szukania nowych ludzi, pomieszczeń itp. Wreszcie, fulfillment uwalnia przedsiębiorcę od konieczności zawierania i monitorowania bieżących umów z najemcą magazynu, jego pracownikami, firmami kurierskimi, dostawcami opakowań itp. Logistyka tych wszystkich działań może być skomplikowana, a w modelu fulfillment zastępuje je pojedyncza umowa z operatorem.

Co warto wiedzieć o sprzedaży wysyłkowej za granicę?

0
Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Coraz większa liczba polskich przedsiębiorców, prowadząc swój biznes online, sprzedaje produkty klientom zagranicznym. W takim przypadku każdy przedsiębiorca wiedzieć musi, ze spełnieniem jakich warunków taka sprzedaż się wiąże. Dotyczy to choćby tak banalnej rzeczy, jak poprawne wystawienie faktury i jej zaksięgowanie. Warto zatem wiedzieć, z czym dokładnie wiąże się sprzedaż wysyłkowa produktów za granicę.

Opodatkowanie sprzedaży wysyłkowej

Realizowana sprzedaż wysyłkowa za granicę, do krajów będących członkami Unii Europejskiej, określana jest jako transakcja wewnątrzwspólnotowa. W takim przypadku przedsiębiorca zobowiązany jest do opodatkowania tego typu transakcji wedle stawek VAT, które aktualnie obowiązują w Polsce. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły. Na terenie niemal całej wspólnoty europejskiej obowiązuje limit wartości realizowanej transakcji. W przypadku jego przekroczenia, przedsiębiorca jest zobowiązany do rozliczenia podatku w tym kraju, do którego sprzedaż produktu została zrealizowana. Dlatego tak ważne jest, aby przed przystąpieniem do sprzedaży wysyłkowej za granicę dokładnie sprawdzić limity wartości transakcji, które obowiązują w danych krajach.

Wystawianie faktur w przypadku sprzedaży za granicę

Sprzedaż wysyłkowa za granicę, tak samo jak sprzedaż produktów na terenie Polski, zawsze wiąże się z koniecznością wystawienia faktury. Ta wystawiona musi być zarówno jeśli klientem jest podmiot prawny, jak i osoba fizyczna. Dotyczy to także sprzedaży rejestrowanych kasą fiskalną. Wystawiając fakturę w przypadku sprzedaży zagranicznej pamiętać trzeba o uwzględnieniu właściwej waluty. To, w jakiej walucie ma być wystawiona faktura, jest już dowolną decyzją między stronami transakcji.

Kasa fiskalna w sprzedaży zagranicznej

Przedsiębiorca realizujący sprzedaż produktów za granicę pamiętać musi, że wszystkie tego typu transakcje muszą być rejestrowane za pomocą kasy fiskalnej. Jest jednak sytuacja, w której sprzedaż wysyłkowa za granicę może być z tego obowiązku zwolniona. Jest to możliwe w przypadku, kiedy taka transakcja została w całości opłacona za pomocą przelewu bankowego.

Chcąc rozpocząć sprzedaż wysyłkową produktów za granicę należy dokładnie zapoznać się z regulacjami prawnymi dotyczącymi tego typu transakcji. Dzięki temu można mieć pewność, że księgowość prowadzona jest w sposób prawidłowy. Rozwiązaniem może być także nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym specjalizującym się w kwestiach podatkowych związanych ze sprzedażą za granicę.

Dlaczego wózki jednoburtowe są niezbędnym wyposażeniem każdego magazynu?

0
wózki magazynowe

Aby móc wygodnie i bezpiecznie transportować ciężkie towary lub przedmioty o niestandardowych gabarytach, warto korzystać z praktycznych i łatwych w użytkowaniu wózków magazynowych. Nowoczesne i wyjątkowo wytrzymałe wózki magazynowe są niezwykle uniwersalnym rozwiązaniem, stosowanym w wielu różnych miejscach. Można je dopasowywać do indywidualnych potrzeb, z uwagi na różne warianty platformy roboczej, ale też średnice kół i inne parametry. Najczęściej z wózków magazynowych korzysta się właśnie w magazynach i sortowniach, ale swoje zastosowanie znajdują również w dużych zakładach produkcyjnych, w restauracjach, czy nawet większych sklepach.

Do czego służą wózki magazynowe?

Najczęściej popularne wózki magazynowe wykorzystywane są do transportowania różnych towarów na niewielkie odległości. Głównie przewozi się w ten sposób ładunki niespaletyzowane, takie jak kartony, plastikowe pojemniki, maszyny, materiały warsztatowe, różne rodzaje odpadów. Z wózków magazynowych bardzo często korzysta się również przy rozładunku różnego rodzaju dostaw, w magazynach, czy sklepach. Z uwagi na całkiem dużą nośność – z wózków magazynowych można korzystać w wielu miejscach. Ich ładowność może wynosić nawet powyżej jednej tony. Jednorazowo do wózka można załadować wiele drobnych przedmiotów i wygodnie, bezpiecznie oraz bez trudu przewozić je na niewielkie odległości.

Jak dopasować odpowiednie wózki jednoburtowe magazynowe do swoich potrzeb?

W przypadku wyboru wózków magazynowych, odpowiednich dla danej branży, trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim wymiary samej platformy roboczej, ponieważ odgrywa ona największą rolę. Kolejną kwestią jest oczywiście maksymalna ładowność wózków magazynowych. Jeśli przewożone mają być ciężkie towary, wówczas zdecydowanie warto zdecydować się na model o największym parametrze. Znaczenie bez wątpienia ma również sama średnica kół – im większe, tym łatwiej prowadzi się wózek magazynowy i jest on bardziej sterowny. Producenci oferują koła skrętne oraz stałe, w zależności od konkretnych potrzeb użytkownika. Na rynku dostępne są wózki z demontowaną burtą, na przykład na czas transportu samego wózka, ale także z burt składaną, z zamontowaną dodatkowo poręczą, która jest przyspawana. Im bardziej dopasowany do potrzeb użytkownika wózek, tym sprawniej można wykonywać wybrane prace. Z pewnością znacznie przyspieszają one transport drobnych ładunków, które można załadować jednocześnie na taki wózek i sprawnie przewieźć na drugi koniec magazynu. Takie wózki zwykle charakteryzują się wyjątkową trwałością i wytrzymałością, a więc są odporne na uderzenia.

Artykuł powstał we współpracy z https://magazynuj.pl/

Import z Chin, sprzedaż w Polsce – czy to się opłaca?

0
Import z Chin

Import towarów z krajów Azji, a w szczególności z Chin, staje się coraz popularniejszy. Wszystko za sprawą różnicy w kosztach produkcji i transportu. Polacy chętnie kupują również tańsze urządzenia elektroniczne chińskich producentów. 

Dlaczego Polacy inwestują w import z Azji?

Różnica pomiędzy kosztami produkcji w Azji a w Unii Europejskiej skłania do podjęcia działań mających na celu import towarów z Chin do Polski. Sprowadzając towary z Azji można zaproponować na rynku dużo niższą cenę niż konkurencja. Wpływa to bezpośrednio na zyski uzyskiwane na polskim rynku. Kluczem do sukcesu jest odnalezienie partnera biznesowego, który będzie terminowo wywiązywał się z zobowiązań. Istotne jest również kontrolowanie produkcji i kontrolowanie czasu zamówienia.

Przed rozpoczęciem działań związanych z importem, konieczne będzie zapoznanie się ze specyfiką transportu lotniczego oraz morskiego i wybranie odpowiedniej opcji. Nie można zapomnieć również o dokumencie, którym jest packing list. Stanowi on opis fizycznych produktów i uwzględnia nie tylko liczbę sztuk i wagę jednostkową, ale również dane nadawcy i odbiorcy towaru. Dokumentacja, jak również faktury są podstawą działalności, dlatego warto zawsze przykładać dużą wagę do informacji na nich zawartych. Rekomendowane jest również zapoznanie się z przepisami dotyczącymi odpraw celnych na granicy kraju.

Co warto sprowadzać ze Wschodniej Azji i sprzedawać w Polsce?

Biorąc pod uwagę wiele badań rynkowych, najbardziej opłacalnymi towarami są artykuły RTV i AGD, ze szczególnym uwzględnieniem inteligentnych opasek monitorujących funkcje życiowe, kamer, głośników Bluetooth, smartfonów oraz odtwarzaczy muzyki. Warto zwrócić uwagę na drobne akcesoria, które sprzedawane są dużo drożej. Przede wszystkim różnego rodzaju kable, wtyczki i przejściówki. Wykorzystując efekt skali można zarobić na nich spore sumy, regularnie sprowadzając i sprzedając na terenie Polski.

Rynek odkurzaczy w Polsce został zdominowany przez inteligentne roboty sprzątające. Niestety takie urządzenia produkowane na europejski rynek są ciągle drogie, więc niewiele osób może pozwolić sobie na ich zakup. Chińskie odpowiedniki sterowane aplikacją ze smartfona są dużo tańsze, kosztują nawet o 50-80% mniej. Dzięki temu można sporo zarobić na sprowadzaniu elektroniki domowej, która zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Nie można zapominać również o ubraniach oraz akcesoriach dla zwierząt domowych. To produkty najchętniej kupowane przez Polaków na chińskich portalach sprzedażowych.

ZOBACZ TEŻ