Sklep internetowy jest wygodnym sposobem na biznes, ale wymaga nieco pracy, zanim uda się przyciągnąć wielu klientów. Jakie działania reklamowe mogą Ci w tym pomóc? Jak promować sklep internetowy? Poniżej przedstawiamy kilka technik, które powinieneś wziąć pod uwagę.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Marketing sklepu internetowego, jak i każdej innej strony musi dziś obejmować pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Twoja konkurencja robi wszystko, by być jak najwyżej w Google, więc i Ty musisz o to zadbać, jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów tą drogą. O ile tylko masz wolny czas, możesz pozycjonować samodzielnie, a jeśli wolisz zapłacić, zgłoś się do agencji SEO. Ważne, żeby działać. Pozycjonować można cały sklep, strony kategorii produktów lub poszczególne elementy oferty. Jeżeli działasz w popularnej branży, dobrym pomysłem będziesz pozycjonowanie pod długie frazy, np. obejmujące nazwę modelu i wersji. Dzięki temu masz szansę przebić się na niektóre frazy przez gąszcz dobrze wypozycjonowanej konkurencji.

Pamiętaj też, by Twoje produkty miały unikalne i treściwe opisy. Marketingowy język i wysokiej jakości treść spodobają się użytkownikom, a unikalność jest szczególnie ważna dla Google. Wyszukiwarka ukrywa strony, które mają treści skopiowane z innych witryn.

Mail, czyli klasyczne promowanie sklepu internetowego

Klasyczny mailing wciąż doskonale sprawdza się jako forma promocji towarów i usług. Mail może się wydawać przestarzałym narzędziem, ale przecież wszyscy korzystamy z naszych skrzynek nawet kilka razy dziennie. Aby skutecznie promować sklep internetowy za pomocą maila dodaj okienko, w którym użytkownicy mogą wpisać swój adres. Zachęć też do subskrypcji po dokonaniu zakupów. Możesz wysyłać klientom użyteczne informacje dotyczące branży, w której działasz lub oferty promocyjne. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z ilością typowo reklamowych maili – to może zniechęcić znaczną część odbiorców.

Wystawianie na Allegro

Wiele sklepów internetowych działa na Allegro w celu zwiększenia sprzedaży. Nie każdy handlowiec jest fanem tej platformy, ponieważ sprzedaż na niej generuje dodatkowe koszty – serwis nie jest darmowy dla sprzedających. Jeśli nawet nie chcesz sprzedawać na Allegro, możesz wykorzystać popularny portal aukcyjny jako narzędzie promocji sklepu internetowego. W jaki sposób? Na przykład wystawiając od czasu do czasu produkty w niskich cenach. Dzięki temu masz gwarancję, że odbiorcy odwiedzą Twoją aukcję i poznają Twoją markę. Nie zapomnij wyróżnić jej nazwy w opisie przedmiotu. Wraz z produktem możesz wysłać zaproszenie do skorzystania z usług w przyszłości, a może nawet rabat na zakupy? Oczywiście produkty wystawione po niskiej cenie będziesz musiał sprzedać po takiej stawce. Potraktuj to jako inwestycję w marketing – każda reklama kosztuje.

Prowadź bloga na stronie sklepu

Na wielu stronach sklepów internetowych znajdziesz firmowe blogi lub zakładki z artykułami. Taka podstrona pomaga w promocji sklepu na wiele sposobów:

  • Sklep zyskuje regularnie nowe treści, a to bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Google lepiej ocenia witryny, na których znajdują się duże ilości tekstów powiązanych z danym tematem. Artykuły na blogu to idealny sposób, by wspiąć się wyżej na liście wyników wyszukiwania.
  • Budujesz swój autorytet – pisząc tematycznego bloga możesz odpowiadać na tematy interesujące Twoich aktualnych i przyszłych klientów. W ten sposób zyskujesz pozycję znawcy i budujesz pozytywny wizerunek marki.
  • Nawiązujesz trwałe relacje z klientami. Jeżeli blog będzie naprawdę dobry, część Twoich klientów doda go sobie do ulubionych zakładek i będzie odwiedzać Cię regularnie, aby zobaczyć co ciekawego można przeczytać na Twojej stronie.
  • To dobry pretekst by zyskiwać w mediach społecznościowych. Blog w powiązaniu z social media to potężne narzędzie marketingowe. Dodawaj przyciski do lajkowania i szerowania pod każdym artykułem i zachęcaj do polubienia całego fanpage’a. Wrzucaj też linki do bloga na stronach społecznościowych. Pozwól, by oba kanały wspierały się wzajemnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here