Reklamuj firmę w wyszukiwarce Google

O tym, że Google jest światowym gigantem nie trzeba przekonywać nikogo. Liczby mówią same za siebie, bowiem blisko 69% użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych wybiera właśnie Google. W Polsce można powiedzieć, że konkurencja Google praktycznie nie istnieje, ponieważ na rynku wyszukiwarek udział Google to około 98%.

Miliony osób korzystają z Google każdego dnia. Szukają porad, informacji, ciekawostek, wskazówek dojazdu, produktów, usług i wielu innych rzeczy, w których wszechwiedząca wyszukiwarka będzie w stanie im pomóc. Na popularności wyszukiwarki Google nie korzysta tylko Google czy użytkownicy samej wyszukiwarki. Przedsiębiorcy, oferujący swoje produkty i usługi mogą w prosty i szybki sposób trafić do swoich potencjalnych klientów dzięki możliwości promowania swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W tym pomaga narzędzie do reklam w Google – Google Ads.

Korzyści reklamy w Google

W szybki sposób reklama jest w stanie znaleźć się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania. W odróżnieniu od pozycjonowania SEO, płatna reklama linków sponsorowanych w Google Ads umożliwia natychmiastowy efekt. Nie musisz czekać tygodniami, czy nawet miesiącami, aż Twoja firma będzie widoczna na pierwszej stronie w Google.

Precyzyjny wybór odbiorców w kampanii reklamowej pozwala na osiągnięcie dobrych rezultatów. Możliwość wyboru płci i wieku użytkowników umożliwia wyświetlenie reklamy tym osobom, które najczęściej korzystają z oferty. Istnieje również możliwość wykluczenia określonej płci lub też wieku. Jeżeli ktoś nie należy do naszej grupy docelowej i wiemy, że nasza usługa lub też produkt z pewnością kogoś nie zainteresuje to nie uwzględnienie takich osób w kampanii reklamowej pozwoli zaoszczędzić budżet reklamowy. W ten sposób można przesunąć zaplanowane środki na bardziej efektywne metody kierowania.

Płacisz tylko za efekty. W odróżnieniu od tradycyjnych nośników reklamowych, w przypadku reklamy internetowej wszystko jest mierzalne. Wiesz ile było wyświetleń reklamy, ile było kliknięć, konwersji, itp. Przewaga reklamy w internecie, a tym samym w Google jest ogromna. Wiesz co działa, a to co nie sprawdza się można wstrzymać, oszczędzając budżet. Formy kierowania, które przynoszą dobre rezultaty można wykorzystać jeszcze bardziej, zwiększając zasięg reklam, które przyniosą więcej kliknięć, wyświetleń i docelowo – konwersji.

Poprzez reklamę w Google docierasz do nowych klientów. Nie wykorzystując tego medium część osób może nie dowiedzieć się o Twojej firmie. Warto dywersyfikować działania marketingowe nie zaniedbując żadnego z nich. Obecność w wielu kanałach marketingowych pozwoli na osiągnięcie pozytywnych rezultatów.

Typy kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google

Kampania reklam tekstowych w wyszukiwarce to najczęściej stosowany typ kampanii reklamowej w Google. Konfiguracja takiej kampanii polega na zdefiniowaniu listy słów kluczowych, a następnie podzieleniu ich wg grup tematycznych. Każdą grupę tematyczną słów kluczowych umieszcza się w osobnych grupach reklam. Każda grupa reklam oprócz unikalnego zestawu słów kluczowych zawiera również zestaw reklam tekstowych. Reklamy w każdej z grup reklam również są od siebie różne, ponieważ nawiązują do słów kluczowych w danej grupie reklam. Reklamy przedstawiają więc użytkownikowi to czego szuka. Ostatnim, ale równie ważnym elementem jest landing page czyli strona internetowa w serwisie, na którą użytkownik zostanie skierowany zaraz po kliknięciu w reklamę. Strona lądowania musi zawierać to czego szuka użytkownik oraz to co mu zostało „obiecane” w reklamie.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads) to inny typ kampanii reklamowej. W tej kampanii podczas konfiguracji dodawane są wszystkie elementy, o których była mowa w powyższym typie kampanii reklam tekstowych, ale w kampanii dynamicznych reklam w wyszukiwarce pomijamy dodawanie słów kluczowych. System sam zadecyduje na jakie słowa warto jest wyświetlić daną reklamę. Google prześwietli witrynę i dla podanych przez nas stron, na które chcemy skierować użytkowników wybierze najbardziej odpowiednie słowa. Niektóre elementy reklamy, takie jak Nagłówek reklamy zostaną również wygenerowane przez system. W Nagłówku reklamy znajdzie się dokładnie to co znajduje się w Title strony internetowej. Jak widzisz DSA (Dynamic Search Ads) umożliwia poznanie nowych słów kluczowych, które powiązane są z witryn internetową.

Jako trzeci typ kampanii reklamowej warto wspomnieć o remarketingu w wyszukiwarce czyli kampanii Remarketing Lists for Search Ads (RLSA). Ta kampania pozwala na wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce wyłącznie tym osobom, które miały już styczność z promowaną witryna internetowa. System zapisuje cookiesy użytkowników. Wie kto miał styczność z witryną, a kto nie. Na tej podstawie pomija wszystkich „nieznajomych”, a tym którzy już znają markę i byli na www, wyświetla ponownie reklamę w Google.

O czym nie możesz zapomnieć podczas konfigurowania kampanii Google Ads?

Połącz konto Google Ads z Google Analytics. Zyskasz dodatkowe dane o użytkownikach, którzy zostali pozyskani w kampanii linków sponsorowanych.

Licz konwersje! Zastanów się co jest dla Ciebie najważniejsze i w jaki sposób będziesz oceniać czy kampania przynosi Ci zysk. Dodaj kod śledzenia konwersji i mierz jak dużo osób wykonało zaplanowaną przez Ciebie akcję na stronie internetowej. Konwersją może być zakup online w sklepie internetowym, wypełnienie formularza na landing page lub na stronie kontaktu, pobranie pliku pdf, kliknięcie w określone elementy na stronie, czas spędzony w witrynie, liczba przejrzanych stron w serwisie i wiele innych.

Potencjał reklamowy Google Ads jest bardzo duży. Oprócz możliwości promowania strony w wyszukiwarce Google jest jeszcze potencjał reklamowy w takich miejscach jak Gmail, YouTube, Google Shopping. Należy również zastanowić się czy same reklamy tekstowe są wystarczające. Z pewnością warto z czasem rozszerzać działania reklamowe o kolejne miejsca dotarcia do użytkowników, a także o kolejne formaty reklamowe i typy kampanii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here