Kres e-mail marketingu zapowiadano już kilka lat temu. Były to jednak zbyt pochopnie i tym samym bezpodstawnie głoszone opinie, czego dowód mamy dzisiaj – kampania mailingowa wciąż jest żywa, a e-mail marketing ma się bardzo dobrze. To jeden z najczęściej wybieranych przez firmy kanałów komunikacji, który jest gwarancją największej skuteczności budowania pozytywnych relacji z klientami, a także pozyskania nowych. Ważne jest jednak, aby kampania była dobrze zaplanowana, a następnie wdrożona z uwzględnieniem kilku istotnych aspektów.

W raporcie „E-mail marketing 2017” czytamy: „Jak podaje GUS, aż 58 proc. Internautów uważa sprawdzanie skrzynki mailowej jako najważniejszy cel w trakcie korzystania z Internetu w ogóle”. Ponad połowa użytkowników Internetu regularnie zagląda na swoją skrzynkę mailową, co dla przedsiębiorców powinno być sygnałem do wdrożenia kampanii mailingowej bądź zwrócenia na nią szczególnej uwagi. E-mail marketing jest uznawany za jedno ze skuteczniejszych rozwiązań, a jednocześnie jego wdrożenie jest związane z niewielkimi kosztami.

Kampania mailingowa w kilku odsłonach

Mailing można wykorzystywać przy okazji budowania wizerunku firmy, przy kampaniach promocyjnych, jako narzędzie do rozpowszechniania wartościowych tekstów, a także do pozyskania nowych klientów czy też zmniejszenia ilości porzuconych koszyków. To od Ciebie zależy, jak będzie Ci służył.

Do stałego kontaktu z klientem wykorzystuje się najczęściej newsletter. W ten sposób informujemy go o promocjach i nowościach w ofercie, zmianach w organizacji firmy, a także nowych tekstach na blogu. Kampania mailingowa cechuje się regularnością, nie jest to rodzaj kampanii sezonowej, a raczej pewnego rodzaju stała komunikacja z odbiorcą. E-mail marketing możesz również wykorzystać w celach sprzedażowych. Klient otrzymuje od Ciebie regularnie wiadomość z katalogiem produktowym. Trzeba jednak pamiętać, że nie sprawdzi się to w przypadku, kiedy za każdym razem klient będzie otrzymywał informacje o tych samych produktach. Lepiej jest w katalogu umieścić mniej produktów, ale nowych, niż więcej, które klient już zna. Mailing sprawdzi się ponadto przy sezonowych obniżkach i promocjach w sklepie.

Wysokim poziomem skuteczności cechuje się ponadto zautomatyzowana kampania mailingowa – marketing automation. Korzystają z niej firmy, które chcą zmniejszyć ilość porzuconych koszyków lub też stworzyć indywidualne oferty produktowe dla każdego klienta. Na podstawie analizy zachować użytkownika strony tworzony jest jego profil oraz definiowane preferencje, a następnie dostarczanie odpowiednio spersonalizowanych treści. Taką kampanię można przeprowadzić, korzystając z usług firmy Redlink.pl.

Uchwyć temat

Maile nie zawsze przykuwają uwagę odbiorcy, bardzo często automatycznie trafiają do spamu lub są przez odbiorcę przenoszone do kosza…nieprzeczytane oczywiście. Kampania mailingowa jest jednak skuteczna. Dlaczego? Kluczem do sukcesu jest dobry, chwytliwy temat. Najlepiej kiedy jest krótki, zawiera od 2 do 4 wyrazów, co wyróżni go spośród długich 8-wyrazowych tematów. Za tematem wiadomości wyświetla się preheader, czyli pierwsze zdanie treści e-maila, ono również powinno być mocnym uderzeniem, aby nie zniechęciło odbiorcy do przeczytania kolejnych kilku. Niech będzie ono rozwinięciem tematu, wyjaśnieniem, a także nawiązuje do tego, co najważniejsze, co chcesz przekazać. Wiele maili zawiera w temacie dodatkowo emotikony. Czy są potrzebne? Mogą zwrócić uwagę odbiorcy, ale tylko wtedy, kiedy współgrają z tematem i treścią e-maila. W innym przypadku mogą nie spełnić swojej funkcji, a jedynie zniechęcić do otworzenia wiadomości.

Już rozumiesz, dlatego kampania mailingowa ma dużą moc? To prosty sposób na podtrzymanie kontaktu ze stałymi klientami, pozyskanie nowych, wzrost sprzedaży i budowę pozytywnego wizerunku. Kosztuje niewiele, natomiast przynosi szybkie i wymierne korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here