Kredyt na rozpoczęcie działalności gospodarczej – jak to działa?

0
Kredyt na rozpoczęcie działalności gospodarczej - jak to działa?

Jeśli zamierzasz rozpocząć własną działalność gospodarczą, to na pewno jednym z podstawowych pytań jakie się nasuwa jest “skąd wziąć na to wszystko pieniądze”? Wydatków jest w końcu co nie miara, a bez stałego źródła dochodu na samym początku, całe przedsięwzięcie może się wydawać niewykonalne. Na szczęście, wiele banków oferuje teraz usługi, dzięki którym niemożliwe staje się możliwe.

Czym jest kredyt na start?

Jak sama nazwa wskazuje, kredyt na start polega na tym, że otrzymujemy środki na rozkręcenie własnej działalności gospodarczej. Wiele banków oferuje taką opcję, dzięki czemu mamy spory wybór. Należy jednak pamiętać, że nie tylko od nas zależy, jaki kredyt dostaniemy. Musimy przede wszystkim złożyć wniosek kredytowy, który będzie stanowił dowód naszej zdolności kredytowej. Znajdą się w nim więc takie załączniki, jak zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami ZUS i US, wpis do rejestru działalności, biznesplan, oraz zaświadczenie o możliwości zabezpieczenia kredytu.

Kredyt na otwarcie działalności a kredyt dla firmy – jaka jest różnica?

Choć w potocznym rozumieniu te terminy są używane zamiennie, to kredyt i pożyczka nie oznaczają tego samego. Różnica polega na tym, że pożyczka może być przeznaczona na dowolny cel, a nasz pożyczkobiorca nie wnika w to, jak pieniądze zostały wykorzystane, podczas gdy kredyt jest na konkretny cel. Pożyczka może być również bezpłatna i bezzwrotna, podczas gdy kredyt na otwarcie działalności jest zwrotny i wiążą się z nim odsetki i prowizje. Mimo wszystko, kredyt jest tańszą opcją, a dzięki temu, że udziela go bank, czyli instytucja godna zaufania, a nie prywatna firma pozabankowa, mamy większą pewność co do naszego kredytu.

Jak dobrze zarządzać kredytem na start?

Każdy kredyt zawsze wiąże się z pewną dozą ryzyka. Nie należy jednak się obawiać – rozporządzając swoim kredytem odpowiedzialnie bez problemu poradzisz sobie ze spłacaniem go, zarazem rozwijając swoją firmę. Należy w tym celu pamiętać o następujących czynnikach:

  • przede wszystkim, musisz w ramach działalności rzeczywiście wykonywać swoją pracę, aby przedsięwzięcie ciągle przynosiły zyski. Jeśli ten krok zostanie spełniony, nie powinieneś mieć żadnego problemu z płaceniem rat kredytu na czas.
  • zanim jednak rozpoczniesz pracę, konieczny jest dobry biznesplan – pozwoli Ci on wyznaczyć odpowiednie cele i ścieżkę, którą będziesz do nich dążyć. Na jego podstawie będzie też podjęta decyzja o tym, czy kredyt w ogóle otrzymasz.
  • pamiętaj o tym, by dokładnie przeczytać swoją umowę kredytową, zanim ją podpiszesz. Miej pewność, że nie jest to dla Ciebie zbyt ciężki orzech do zgryzienia – to tak naprawdę jest podstawa wszystkiego.
  • ostatni czynnik niestety leży całkowicie poza naszą kontrolą, a jest nim zwyczajnie szczęście. Istnieje wiele zmiennych, które mogą wpłynąć na sukces działalności gospodarczej, dlatego należy zawsze być przygotowanym na wszelką ewentualność.

Jak wybrać odpowiednią ofertę?

To, jaki kredyt będzie odpowiedni dla Twojej działalności może nie być od początku oczywiste. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli po raz pierwszy zakładasz działalność. Na szczęście w internecie można znaleźć wiele firm, które pomagają w szukaniu właściwych ofert, jak np. Matchbanker. Nie bój się pytać – być może już wkrótce będziesz miał dość środków, by rozpocząć własną działalność gospodarczą.

Chcesz kupić samochód na raty? Sprawdź, jaka rata będzie dla Ciebie optymalna

0
Chcesz kupić samochód na raty? Sprawdź, jaka rata będzie dla Ciebie optymalna

Przymierzasz się do zaciągnięcia kredytu samochodowego? Chociaż bank dokładnie wyliczy zdolność kredytową, warto przed złożeniem wniosku oszacować wysokość raty, z którą poradzą sobie Twoje domowe finanse. Skorzystaj z wygodnego narzędzia i sprawdź, jak duże może być miesięczne zobowiązanie wobec banku.

Zendesk Chat – sposób na szybki kontakt z klientem

0
Zendesk Chat - sposób na szybki kontakt z klientem

Czas to pieniądz – te słowa nigdy nie przestaną być aktualne. W przypadku firm, czas odgrywa kluczową rolę zarówno po naszej stronie jak również w odniesieniu do obsługiwanego klienta. Długie oczekiwanie na odpowiedź, otrzymanie oferty po 2 dniach od daty złożenia zapytania, to tylko przykładowe sytuacje, które pokazują ile czasu marnuje nasza firma i klient.

Kredyt gotówkowy bez zaświadczeń na wakacje – jaki wybrać?

0
Kredyt gotówkowy bez zaświadczeń na wakacje – jaki wybrać?

Wakacje z roku na rok kosztują coraz więcej. Mimo że większość Polaków wyjazdy finansuje z bieżących środków, nie brakuje osób zainteresowanych kredytami gotówkowymi. W korzystaniu ze wsparcia finansowego nie ma nic złego – trzeba tylko wybrać odpowiedni produkt bankowy. Na co zwracać uwagę? Sprawdzamy.

Wybór oprogramowania dla firm?

0
Wybór oprogramowania dla firm?

O oprogramowanie w firmie trzeba dbać nie tylko w kontekście obowiązującego nas prawa, ale również dla bezpieczeństwa i dobrej organizacji pracy w firmie. Jakie wybrać oprogramowanie? Oprogramowanie, jakie wybierzemy dla naszej firmy pozwoli nie tylko na realizację podstawowych czynności biurowych jak edycja dokumentów czy opracowanie raportów w arkuszu kalkulacyjnym. Najlepszy system to taki, dzięki któremu zyskujemy funkcjonalności dodatkowe. Takie, które z powodzeniem można łączyć z systemem ERP i takie, które są transparentne dla naszych klientów czy kontrahentów. To bardzo ważne, by używać oprogramowanie powszechnie znanego, dzięki temu nasi partnerzy nie będą mieli problemu z edycją dokumentów i innego rodzaju plików, jakimi się dzielimy z zewnętrznymi podmiotami.

Jak i kiedy składamy sprawozdanie finansowe JPK?

0
Jak i kiedy składamy sprawozdanie finansowe JPK?

Zagadnienia dotyczące księgowości mało kiedy są łatwe, proste i przyjemne. Z reguły wymagają specjalistycznej wiedzy, dlatego zdecydowana większość przedsiębiorców zgłasza się o pomoc w prowadzeniu księgowości do profesjonalistów – do księgowych i doradców podatkowych. Mówiąc wprost: zleca te usługi do wykonania innym podmiotom za odpowiednie wynagrodzenie.

Jak i kiedy składamy sprawozdanie finansowe JPK, tego przedsiębiorca nie musi wiedzieć, ale już księgowy, który obsługuje daną firmę – jak najbardziej. Jeśli chodzi o formularze, pomocne wzory i druki znajdziesz na https://www.druki-formularze.pl/druk/sfjinz-1-e-sprawozdanie-finansowe-jpksf-dla-jednostek-innych-w-zlotych-zgodnie-z-zalacznikiem-n. Co kilka miesięcy w rachunkowości pojawiają się nowe przepisy, które trzeba odpowiednio zinterpretować.

Dobry księgowy doskonale wie, jakie luki prawne może wykorzystać, aby było to z korzyścią dla swojego klienta. Mówi się, że to co w prawie nie jest zabronione jest dozwolone ale trzeba umiejętnie z tego korzystać, już wielu przedsiębiorców miało kłopoty przez nierozsądnych księgowych. Oczywiście czasami to klienci naciskają, aby zaksięgować coś w koszty pomimo, że nie ma do tego absolutnie żadnych podstaw prawnych.

Sprawozdania finansowe JPK to niełatwa działka, ale wykonywane systematycznie potrafią nawet zrobić się przyjemne. W gruncie rzeczy codzienne praca w księgowości polega na wykonywaniu żmudnych, nudnych czynności. Można jednak odnaleźć w tym swoje spełnienie i dlatego właśnie wiele osób chce przebranżowić się, wejść właśnie na drogę księgowości. Wszystkie te osoby z jakiegoś powodu mają dość swojej dotychczasowej pracy albo dopiero wchodzą na rynek pracy i myślą, że zawód księgowego przyniesienie im satysfakcję.

Każda osoba, która myśli o pracy w księgowości, musi być świadoma tego, jak bardzo odpowiedzialna jest to praca. Bardzo często chodzi o księgowanie ogromnych pieniędzy od których trzeba bądź nie trzeba zapłacić ogromnego podatku. Dlatego właśnie decyzje podejmowane przez księgowego muszą być bardzo rozsądne i odpowiedzialne. Nie ma miejsca na niedomówienia i pomyłki.

Księgowa powinna zawsze starać się podchodzić do swojego klienta lojalnie, jednak musi jasno i asertywnie powiedzieć, że nie może czegoś zrobić ponieważ jest to niezgodne z obowiązującym w naszym kraju prawem. Taka postawa księgowej z pewnością przyniesie jej uznanie w oczach klientów a także renomę.

Osoba która zastanawia się nad pracą księgowej w przyszłości musi być świadoma, że jest to zawód, który wymaga nieustannego dokształcania się. Nie będzie tutaj stagnacji. Trzeba się uczyć.

Największą bazę druków, wzorów, deklaracji i formularzy znajdziesz na stronie https://www.druki-formularze.pl/

Na jakie narzędzia HR warto postawić przy rekrutacji?

0
Na jakie narzędzia HR warto postawić przy rekrutacji?

Tradycyjne metody rekrutacji obecnie nie mają zazwyczaj przełożenia na efekty. Często okazuje się, że są przestarzałe i nie mają odbicia w tym, co naprawdę dzieje się na rynku. Dlatego jeśli planujemy przeprowadzić rekrutację i mamy na celu konkretne efekty, musimy zacząć myśleć o krok do przodu. Relacja pracodawca – pracownik obecnie wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej. Niegdyś mogliśmy przebierać w zgłoszeniach, nie było większych problemów w tym, aby znaleźć specjalistę. Teraz sytuacja jest diametralnie inna. Dobry specjalista, posiadający doświadczenie, po kursach i chcący nadal się rozwijać do rzadkość. Kolejnym czynnikiem, który się zmienił, to przywiązanie do firmy. W obliczu tak wielu możliwości nie możemy mieć złudzeń – pracownik nie pozostanie z nami tylko dlatego, że odczuwa sentyment. Musimy go zachęcić do tego, by do nas przyszedł, a potem został na dłużej.

Nie bagatelizuj siły social mediów!

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że social media to obecnie obszar naszego życia, który skupia w sobie bardzo wiele i posiada nieprzeciętną moc. Jeśli zapomnimy o tym, aby być obecni na Facebooku czy Instagramie, może okazać się, że możemy szybko stracić w oczach potencjalnych klientów.

Reklama i jeszcze raz reklama

Większość z nas nie szuka pracy. Badania wykazują, że jedynie około jednej trzeciej z osób na rynku pracy poszukuje aktywnie nowego zajęcia. Reszta pozostaje bierna, co nie znaczy, że w przypadku dobrej oferty nie postanowiliby zmienić pracodawcy. Dlatego w niektórych przypadkach wykorzystanie reklamy może dać niezwykle satysfakcjonujące wyniki. Potencjalni kandydaci widzą wtedy, że w ogóle zatrudniamy. Docierając do szerokiej grupy odbiorców możliwe jest odnalezienie naprawdę wartościowych pracowników. Wybierając format reklamy warto postawić na wideo. Choć realizacja filmu może być droższa, niż zamówienie u grafika banerów, to jednak zazwyczaj okazuje się bardziej efektywna. Większość platform faworyzuje przekazy w postaci ruchomych treści. Wpływ na to ma zaangażowanie odbiorców – badania wykazują, że materiały wideo przyciągają uwagę częściej i na dłużej. Ludzi po prostu ciągnie do tego, co się rusza.

Weźmy pod uwagę portale dla profesjonalistów, takie jak Linkedin. To często poprzez takie miejsca można znaleźć wartościowego pracownika. Wdrażając nowoczesne rozwiązania nie porzucajmy tradycyjnych. Ogłoszenia na stronach, które kojarzy wielu, takich jak olx mogą również przynieść wiele korzyści. Wszystkie narzędzia HR, które dają wyniki warto wykorzystywać dalej.

Postaw na nowoczesne aplikacje

Obecnie dostępne mamy także takie narzędzia HR jak różnego rodzaju systemy i aplikacje do rekrutacji. Te nowoczesne rozwiązania pomagają w usprawnieniu procesu rekrutacji. Dzięki nim zbierzesz wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, dasz do nich dostęp wszystkim zainteresowanym, unikniesz bałaganu i chaosu. Takie aplikacje są niezwykle przydatne. Oszczędność czasu to tylko jedna z wielu ich zalet. Jeśli zainteresował Cię temat aplikacji dla HR, odwiedź stronę elevatosoftware.com i zapoznaj się z ich ofertą. Jest niezwykle szeroka i każdy, kto pragnie usprawnić proces hr znajdzie w niej coś dla siebie.   

Różnice między inwestowaniem w metale przemysłowe a szlachetne

0
Różnice między inwestowaniem w metale przemysłowe a szlachetne

Rynek gospodarczy daje nam wiele możliwości inwestycyjnych, ale na zrealizowanie niektórych z nich możemy sobie pozwolić dysponując tylko dużymi środkami finansowymi (np. specyfika rynku nieruchomości). Osoby posiadające mniejszy kapitał powinny pomyśleć o ulokowaniu go w metalach. Co jednak będzie w takim przypadku korzystniejsze? Inwestycja w metale przemysłowe czy szlachetne?

Sklep internetowy a RODO?

0
Sklep internetowy a RODO?

Niecały rok temu, bo 25 maja, w Polsce zaczęło obowiązywać RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które miało uaktualnić kwestię zbierania oraz przetwarzania danych osobowych. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy obowiązki prawne na terenie Unii Europejskiej zostały ujednolicone, dzięki czemu handel międzynarodowy stał się łatwiejszy. Jak wprowadzenie ustawy RODO wpłynęło na działalność sklepów internetowych?

Mocniejszy nacisk na ochronę danych

Najważniejszą zmianą po wejściu ustawy RODO w życie to obowiązek posiadania rejestru czynności przetwarzania. Dokument ten ma wskazać osoby, które administrują konkretną bazą danych, działania jakie są podejmowane w związku z nią. Rejestr ma także określać ryzyko, które może spowodować wyciek danych i czynności jakie zostały wprowadzone, aby uniknąć dostania się danych w niepowołane ręce.

Obowiązek uwzględnienia prywatności na każdym etapie

Tak najprościej wytłumaczyć zasady privacy by design i privacy by default. Ochrona danych osobowych musi być wzięta pod uwagę w każdym etapie projektowania sklepu online, również w fazie testów i jest to podstawowa zasada privacy by design. Co więcej, reguły ochrony prywatności mają być domyślnie wpisane w każdy projekt, który zakłada przetwarzanie danych, nie tylko sklepy internetowe, dlatego użytkownikom muszą zostać udostępnione funkcje związane z zarządzaniem swoimi danymi. Privacy by default to zbieranie danych, zgodnie z którą sklep może zbierać wyłącznie te dane, które będą konieczne do transakcji zakupów. Nasi klienci muszą wiedzieć w jakim celu potrzebujemy ich danych i czy planujemy przekazać je gdzieś indziej np. w celu wysyłki newslettera.

Rozszerzenie obowiązków informacyjnych

Zadaniem sklepu internetowego jest również poinformowanie klienta o celu pozyskiwania danych, ale też czasie przetwarzania i podmiotach, do których dane zostaną przekazane. Dane, by mogły zostać przetworzone wymagają dobrowolnej zgody naszych kontrahentów, dlatego jej forma musi być nie tylko zrozumiała, ale musi być także oświadczeniem świadomych działań użytkowników. Administratorzy baz danych w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych będą zobowiązani do zgłoszenia takiej sytuacji właściwym organom nadzoru, jak i osobom, których dane są przetwarzane. Po wejściu RODO w formularzach i regulaminach sklepów internetowych obowiązują wymogi według nowego rozporządzenia. Należy zawrzeć tam informacje o administratorze danych, celu zbierania danych, narzędziach typu Google Analytics, Facebook Pixel oraz prawach naszych klientów, które obowiązują w sklepie online.

Więcej wiedzy na ten temat znajdziesz w serwisie marketingu internetowego https://responsywnie.pl/

Rzeczywiście RODO wprowadziło wiele zmian dotyczących przetwarzania danych
i z początku mogły wydawać się one ciężkie do wdrożenia, dlatego nie bez powodu RODO określano jako rewolucję. Obecna ustawa o ochronie danych osobowych jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego biznesu, wniosła dużo udogodnień i zniosła kilka niewdzięcznych obowiązków, wystarczyło tylko dobre przygotowanie, by sklep online mógł dalej funkcjonować zgodnie z nowymi zasadami.

Nietrzymanie moczu po porodzie – zadbaj o higienę!

0
Nietrzymanie moczu po porodzie – zadbaj o higienę!

Nietrzymanie moczu to problem, który ze względu na objawy mu towarzyszące wywołuje u pacjentów silne poczucie wstydu. Nie inaczej jest w przypadku nietrzymania moczu po porodzie, z którym zmaga się wiele kobiet w różnym wieku. Niezależnie od stopnia nasilenia zjawiska, już pierwsze jego symptomy powinny skłonić pacjentkę do jak najszybszej wizyty u lekarza, gdyż tylko właściwe metody postępowania są w stanie zahamować dalszy rozwój dolegliwości i natężenie jej objawów. W łagodzeniu przykrych symptomów schorzenia niezwykle ważne jest również przestrzeganie zasad higieny intymnej. Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

ZOBACZ TEŻ