Google AdWords jest popularnym narzędziem do promowania strony w Google. Na pewno nie raz dostałeś ofertę od samego Google, zachęcającą do skorzystania z promocji na kampanię AdWords. Wiele jest też firm świadczących usługi w tym zakresie. Ale czy opłaca się inwestować w Google AdWords? Jakie korzyści płyną z takiej formy promocji?

Od razu na szczycie Google

Czy opłaca się inwestować w Google AdWords? Jeśli chodzi o szybkość z jaką działa system, z pewnością tak. Po skonfigurowaniu kampanii Twoja strona może się pojawić w wynikach wyszukiwania już po kwadransie. To ogromna przewaga nad klasycznym pozycjonowaniem w wynikach organicznych, które trwa nawet 2-3 miesiące. Kampania AdWords znakomicie sprawdza się jako szybki start, w oczekiwaniu na wyniki pozycjonowania organicznego.

Oczywiście adres Twojej strony wyświetli się w Google na wyróżnionym polu reklamowym, co zniechęca niektórych użytkowników do klikania. Niemniej, na pewno zauważysz drastycznie zwiększoną liczbę kliknięć – o ile tylko właściwie skonfigurujesz kampanię.

Precyzyjna konfiguracja i analiza kampanii AdWords

I tak docieramy do drugiej części odpowiedzi na pytanie o to czy opłaca się inwestować w Google AdWords – czyli do kwestii ustawień kampanii. Ogromną zaletą tego narzędzia jest możliwość bardzo precyzyjnej konfiguracji. Możesz ustalić dokładnie kto i kiedy ma widzieć wyświetlane przez Ciebie linki. Dotyczy to nie tylko wpisywanej frazy, ale również charakterystyki użytkownika. Ustal:

  • miejsce zamieszkania,
  • zainteresowania,
  • wykorzystywane urządzenie,
  • wiek i płeć.

Do tego można ustalić godziny, w jakich reklama ma się pojawiać. Jak widzisz, jesteś w stanie dokładnie dopasować kampanię do grupy docelowej.

A to nie koniec zalet. Po wystartowaniu kampanii czas zając się analizą. Czy opłaca się inwestować w Google AdWords? Statystyki zdecydowanie są argumentem na duży plus. W narzędziu Google możesz dokładnie śledzić to ile osób weszło na Twoją stronę, jaki był profil odwiedzających i jak często reklama była wyświetlana. Śledzenie danych pozwala na regularne dostosowywanie kampanii w celu poprawy wyników. Nie jesteś skazany na swoje pierwsze ustawienia. Możesz w każdej chwili zoptymalizować kampanię tak, by efektywniej wykorzystać zainwestowane środki.

Google AdWords – cenna wiedza

Google AdWords może być wykorzystywane jako booster klikalności. Gdy potrzebujesz większej ilości wejść albo chcesz wypromować konkretny produkt, możesz łatwo zapewnić sobie dużą liczbę odwiedzin. Inwestowanie w kampanię AdWords ma jednak dużo ważniejszy plus w postaci wspomnianych statystyk – możesz je wykorzystać również po zakończeniu reklamy w AdWords.

Czy opłaca się inwestować w Google AdWords, jeżeli i tak masz zamiar pozycjonować stronę? Tak, ponieważ kampania AdWords pozwoli na lepsze dopasowanie słów kluczowych i parametrów grupy docelowej. Śledząc statystyki podczas kampanii AdWords jesteś w stanie lepiej przygotować pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania. Będziesz w stanie wybrać skuteczniejsze frazy, dające najwyższą konwersję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here