Czym właściwie jest podpis elektroniczny

Podpis elektroniczny to bardzo przyszłościowe i niezwykle przydatne narzędzie dla wszystkich osób, zarówno tych prywatnych, jak i przedsiębiorców. Pozwala zaoszczędzić wiele cennego czasu, to nowoczesny sposób podpisu wielu dokumentów, dzięki któremu można w szybki sposób załatwić sprawy firmowe.

Czym jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny pozwala na identyfikację tożsamości podmiotów przesyłających dokumenty poprzez internet. To metoda odznaczająca się wysokim poziomem bezpieczeństwa, z tego względu korzystają z niej również urzędy skarbowe czy ZUS. Podpisem elektronicznym określa się dane w postaci elektronicznej, które wraz z pozostałymi informacjami mają na celu identyfikację jednostki, która składa takowy podpis. W przypadku, kiedy podpis spełnia wszelkie wymagania ustawowe, wówczas jest on traktowany w taki sam sposób, jak podpis własnoręczny. Warto w dzisiejszych czasach mieć możliwość podpisu dokumentu przez internet, który pozwoli na szybkie i sprawne załatwienie ważnych spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Podpis elektroniczny używany jest przy zawieraniu umów oraz podpisaniu dokumentów, których status posiada tak zwaną moc prawną. Co ważne, cały mechanizm działania podpisów elektronicznych jest szybszy i bardziej komfortowy, aniżeli klasyczne sposoby podpisywania oraz wymiany dokumentów. Podpis elektroniczny przyda się do podpisywania umów sprzedażowych, umów zlecenia, umów o dzieło, umów inwestycyjnych, zamówień i kontraktów.

Bezpieczny podpis elektroniczny a podpis elektroniczny

Podpisy elektroniczne można podzielić na dwa rodzaje:

Zwykły podpis elektroniczny nie posiada certyfikatu kwalifikacyjnego i stosuje się go przede wszystkim podczas wymiany e-maili. Nie zapewnia tak wysokiego poziomu, z tego względu bardziej istotne dokumenty (deklaracje podatkowe, pisma sądowe) nie są nim podpisywane. Natomiast bezpieczny podpis elektroniczny potwierdzony jest odpowiednim certyfikatem kwalifikowanym, z tego względu gwarantuje bezpieczeństwo jego użytkowania. To właśnie z niego korzystają urzędy podczas przesyłania dokumentów.

Gdzie można uzyskać bezpieczny podpis elektroniczny?

Zwykły podpis, można uzyskać zupełnie za darmo i jest to bardzo szybki proces. Bezpieczny podpis elektroniczny wydawany jest natomiast dopiero po uiszczeniu opłaty, można go nabyć w: EuroCert, Enigma S.O.I. (PEM-HEART), Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (Sigillum), Unizeto Technologies (CERTUM), Krajowej Izbie Rozliczeniowej (Szafir).

Gdzie można podpisać dokumenty przez internet?

Jeśli nie mamy możliwości podpisać ważnej umowy własnoręcznie, czy też skorzystać z podpisu elektronicznego, nic straconego. Na umownik.pl w szybki i bardzo prosty sposób podpiszemy umowę, wystarczy, kiedy klikniemy tylko w jeden przycisk. Umownik to sposób na bezpieczne i sprawne zawieranie umów, po wcześniejszej możliwości sprawdzenia kontrahenta. Co ważne, to bardzo kompleksowe narzędzie, dzięki któremu można tworzyć wiele rodzajów umów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here