Coraz więcej osób korzysta z profesjonalnej pomocy prawnej. Jest to najlepsze rozwiązanie, jeśli nie potrafimy samodzielnie rozwiązać danej sprawy. Ponadto nie zawsze znamy wszystkie swoje możliwości, przez co ciężko jest podjąć właściwą decyzję. Wybierając kancelarię radcowską należy zwrócić uwagę nawet na najmniejsze detale.
Zakres współpracy
Niemal każda kancelaria radcowska proponuje zupełnie inną ofertę. Zakres współpracy ma duże znaczenie z punktu widzenia klienta. W niektórych przypadkach to właśnie radca prawny może reprezentować interesy swojego klienta przed sądem. Właśnie dlatego takie kwestie warto jest sprawdzić już na początku.
Przepisy dotyczące usług świadczonych przez radców prawnych zmieniły się relatywnie niedawno. Wcześniej nie mogli oni pełnić funkcji reprezentatywnych. Trzeba jednak pamiętać, że wiele kancelarii radcowskich oferuje jedynie konsultacje. W przypadku bardziej zaawansowanych spraw (np. rozwodowych, spadkowych, o podział majątku) warto od razu zgłosić się do adwokata.
Oceny wcześniejszych klientów
Przed nawiązaniem współpracy warto sprawdzić, jaką opinią cieszy się interesująca nas kancelaria radcowska. Być może oceny pozwolą nam uniknąć popełnienia błędnej decyzji. Warto również poprosić o rekomendację zaufanych znajomych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że korzystali oni z usług prawnika.
Poszukując radcy prawnego warto jest także odwiedzić rozmaite fora tematyczne. Oczywiście do informacji znalezionych w sieci należy podejść z należytym dystansem. Nie wszystkie z nich są wartościowe i zweryfikowane. Negatywne oceny mogą być skutkiem działania nieuczciwej konkurencji.
Podejście do klienta
Dobry radca prawny powinien traktować każdego klienta w sposób indywidualny. Warto pamiętać, że pierwsza wizyta w danej kancelarii nie oznacza konieczności nawiązania współpracy długoterminowej. Tylko w ten sposób dowiemy się, czy dany fachowiec jest kompetentny. Liczy się również wiele innych cech, które bezpośrednio wpływają na komunikację oraz przebieg współpracy.
Zazwyczaj już na pierwszym spotkaniu można ocenić, czy sprawa została potraktowana poważnie. Istotne jest jednak to, aby dobrze się do niego przygotować. Należy zabrać za sobą niezbędną dokumentację, która jest potrzebna do tego, aby zapoznać się z daną sprawą.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Aliant