Jak zrobić udaną kampanię promocyjną w sklepie internetowym?

Widoczność sklepu internetowego nie jest równoznaczna z jego otwarciem.
Co zrobić, aby użytkownicy zauważyli nasz sklep internetowy i jak wykorzystać dostępne narzędzia, by skutecznie trafić do odbiorców?

Dotarcie do właściwej grupy

Najważniejszym aspektem kampanii promocyjnej jest ustalenie targetu, grupy odbiorców, do których chce się trafić z promocją sklepu. Do nich dobiera się odpowiednie narzędzia, które mogą być zależne np. od wieku czy zainteresowań. Przykładowo, jeśli nasz produkt cieszy się największym zainteresowaniem u osób wieku 18-25 lat to najlepiej jest wykorzystać promocję poprzez kanały social media, które najczęściej przeglądają. Odpowiednio dobrana grupa targetowa w odpowiednim czasie może okazać się połową sukcesu kampanii promocyjnej.

Obecność marki w wyszukiwarce

Najłatwiej odnaleźć sklep w wyszukiwarce, dlatego kampania promocyjna może odbyć się tu na kilka sposobów. Pozycjonowanie strony sklepu wpływa na jej widoczność w wynikach wyszukiwania, dobra optymalizacja strony wpływa na wysokie miejsce sklepu w wyszukiwarce, co może przełożyć się na ilość wejść na sklep. Promocja sklepu możliwa jest także dzięki linkom sponsorowanym Google Ads, które wyświetlą się użytkownikowi, gdy wpisze wybrane do kampanii słowa kluczowe. Klient może także bezpośrednio przejść do interesującego go produktu po wpisaniu go w wyszukiwarkę, dzięki Google Shopping możliwe będzie wyświetlenie baneru przekierowującego na stronę danego towaru.

Zwiększanie świadomości marki

W swoich działaniach promocyjnych warto zastosować remarketing. Dzięki niemu można utrzymać bazę stałych klientów, którzy dokonali zakupów w sklepie i wysłać do nich reklamę. Działania remarketingu pozwalają również na pozyskanie nowych klientów, którzy na przykład weszli na stronę sklepu, ale nie dokończyli transakcji lub formularza zakupu.

Bezpośredni kontakt z klientem

Własny fanpage sklepu internetowego to już nie tylko liczba polubień, ale także opinie użytkowników oraz sposób na komunikację z klientem. Obecność sklepu w social media można promować docierając do potencjalnych klientów poprzez posty sponsorowane, które zwiększają zasięg informacji i mogą dotrzeć do większej ilości osób. Bezpośredni kontakt z użytkownikami poprzez komunikatory daje możliwość szybkich odpowiedzi, dzięki którym sklep zostaje wyróżniony jako sprawnie komunikujący się. Działania w social media pozwalają także na zakup już z poziomu aplikacji, dzięki czemu transakcji można dokonać nie przenosząc w inne miejsce Internetu. Promocja w social mediach daje łatwość komunikacji z odbiorcą, a dzięki odpowiednio dobranej grupie targetowej można osiągnąć imponujące zasięgi swoich reklam.

Istnieją także bezpłatne sposoby na promowanie sklepów w Internecie. Blogi i fora branżowe są na pewno wyróżnikiem na tle konkurencji, jednak aby skutecznie promować sklep internetowy warto wdrożyć bardziej zaawansowane działania, by dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów i tym samym zwiększać sprzedaż sklepu online.

Zaciekawił Cie wpis? Sprawdź więcej na blogu Software House.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here