Prawdą jest, że niemal każdą informację można przekazać audiowizualnie. Krótki materiał filmowy to odpowiedź na potrzeby współczesnych mediów i… biznesu!

Weźmy taki film korporacyjny, czyli inaczej materiał filmowy przygotowany dla danej firmy. Tworzy się go, by prezentować nowe produkty bądź usługi oraz informować widza o istotnych zmianach, np:

  • wejście na nowe rynki,
  • nowa nazwa, odświeżone logo,
  • nagrodzie, sukcesie lub prestiżowym wyróżnieniu,
  • podpisanie istotnej umowy z nowym kontrahentem.

By realizować powyższe cele, film korporacyjny powinien posiadać kilka wyjątkowych cech:

Emocjonalność

SEMA STUDIO wiemy, jak ważne są emocje i jak o nich opowiadać. Im więcej emocji w filmie korporacyjnym, tym lepszy będzie jego efekt końcowy (czyli pozostanie w świadomości odbiorców na długo). Jest tak dlatego, że ludzie lepiej zapamiętują momenty, w których towarzyszyły im emocje!

Wezwanie do działania

Oprócz prezentacji przedsiębiorstwa, skuteczne filmy korporacyjne powinny zachęcać widza do podjęcia danego kroku, do działania! By osiągnąć zamierzone cele, film korporacyjny powinien przekazywać jasno, co widz może zrobić po jego obejrzeniu. Może to być zapoznanie się z ofertą, wypełnienie formularza kontaktowego, napisanie komentarza albo coś totalnie szalonego i nieszablonowego! Ogranicza nas tylko wyobraźnia i dobry smak 🙂  

Skupienie na kilku istotnych aspektach

Firmy chcące profesjonalnie się zaprezentować, powinny uniknąć przesycenia filmu korporacyjnego treścią! Warto podzielić dane informacje o firmie na film wizerunkowy, reklamowy i taki skupiający się na employer brandingu i nie pokazywać wszystkiego tylko w filmie korporacyjnym. Oczywiście nie jest to niemożliwe, ale nie osiągnie się wtedy zamierzonego efektu, bo widz zanudzi się po 3 minutach naszej 12-minutowej historii firmy. 🙂 Realizując film korporacyjny, lepiej skupić uwagę odbiorcy na 2-4 najistotniejszych cechach firmy, które chcemy widzowi pokazać. Jasne komunikaty i spójny przekaz zawsze się sprawdzą. 

Warto przeczytać także o sprawdzonych zasadach! Jeżeli decydujesz się na zamówienie filmu korporacyjnego i myślisz nad scenariuszem, weź pod uwagę 3 współczesne filmowe trendy:

3 filmowe zasady

  1. W filmie korporacyjnym warto zamieścić spis treści na początku! Ludzie, szukając danych informacji o firmie, nie lubią marnować czasu. Pozwól, by mogli dowiedzieć się od razu, co chcesz im zaprezentować i stwórz plan treści, który wyświetli się na początku filmu. Warto także, jak w tekście, dodawać nagłówki i sekcje, co pozwoli oddzielić od siebie dane informacje występujące w wideo.
  2. Pokaż jak najwięcej sukcesów lub rzeczy, z których jesteś dumny! Każdy menedżer wie, że należy pomijać porażki i zawsze podkreślać pozytywne cechy. Oczywiście warto mówić też o poważnych sprawach, ale można je zawsze umiejętnie przekazać i łagodnie zaprezentować. W filmie korporacyjnym, mów o sukcesach w firmie, motywuj innych i chwal pracowników. Warto też, byś zaprezentował dalsze perspektywy rozwoju albo plany na przyszłość.
  3. Podążaj za najnowszymi trendami w internecie!  Jeżeli film  jest dobry, rozchodzi się w internecie wirusowo – jest wtedy baaardzo popularny i pozytywnie kojarzony przez odbiorców. Zainspiruj się popularnymi, skutecznymi pomysłami trendujących obecnie filmików. Możesz stworzyć film, który od razu skojarzy się widzom i wywoła pozytywne emocje, albo stworzyć swoją wersję, nawiązując do kultowej sceny z filmu albo wplatając znany filmowy slogan.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here