Sklep internetowy jest wygodnym sposobem na biznes, ale wymaga nieco pracy, zanim uda się przyciągnąć wielu klientów. Jakie działania reklamowe mogą Ci w tym pomóc? Jak promować sklep internetowy? Poniżej przedstawiamy kilka technik, które powinieneś wziąć pod uwagę.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Marketing sklepu internetowego, jak i każdej innej strony musi dziś obejmować pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Twoja konkurencja robi wszystko, by być jak najwyżej w Google, więc i Ty musisz o to zadbać, jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów tą drogą. O ile tylko masz wolny czas, możesz pozycjonować samodzielnie, a jeśli wolisz zapłacić, zgłoś się do agencji SEO. Ważne, żeby działać. Pozycjonować można cały sklep, strony kategorii produktów lub poszczególne elementy oferty. Jeżeli działasz w popularnej branży, dobrym pomysłem będziesz pozycjonowanie pod długie frazy, np. obejmujące nazwę modelu i wersji. Dzięki temu masz szansę przebić się na niektóre frazy przez gąszcz dobrze wypozycjonowanej konkurencji.
Pamiętaj też, by Twoje produkty miały unikalne i treściwe opisy. Marketingowy język i wysokiej jakości treść spodobają się użytkownikom, a unikalność jest szczególnie ważna dla Google. Wyszukiwarka ukrywa strony, które mają treści skopiowane z innych witryn.
Mail, czyli klasyczne promowanie sklepu internetowego
Klasyczny mailing wciąż doskonale sprawdza się jako forma promocji towarów i usług. Mail może się wydawać przestarzałym narzędziem, ale przecież wszyscy korzystamy z naszych skrzynek nawet kilka razy dziennie. Aby skutecznie promować sklep internetowy za pomocą maila dodaj okienko, w którym użytkownicy mogą wpisać swój adres. Zachęć też do subskrypcji po dokonaniu zakupów. Możesz wysyłać klientom użyteczne informacje dotyczące branży, w której działasz lub oferty promocyjne. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z ilością typowo reklamowych maili – to może zniechęcić znaczną część odbiorców.
Wystawianie na Allegro
Wiele sklepów internetowych działa na Allegro w celu zwiększenia sprzedaży. Nie każdy handlowiec jest fanem tej platformy, ponieważ sprzedaż na niej generuje dodatkowe koszty – serwis nie jest darmowy dla sprzedających. Jeśli nawet nie chcesz sprzedawać na Allegro, możesz wykorzystać popularny portal aukcyjny jako narzędzie promocji sklepu internetowego. W jaki sposób? Na przykład wystawiając od czasu do czasu produkty w niskich cenach. Dzięki temu masz gwarancję, że odbiorcy odwiedzą Twoją aukcję i poznają Twoją markę. Nie zapomnij wyróżnić jej nazwy w opisie przedmiotu. Wraz z produktem możesz wysłać zaproszenie do skorzystania z usług w przyszłości, a może nawet rabat na zakupy? Oczywiście produkty wystawione po niskiej cenie będziesz musiał sprzedać po takiej stawce. Potraktuj to jako inwestycję w marketing – każda reklama kosztuje.
Prowadź bloga na stronie sklepu
Na wielu stronach sklepów internetowych znajdziesz firmowe blogi lub zakładki z artykułami. Taka podstrona pomaga w promocji sklepu na wiele sposobów:
- Sklep zyskuje regularnie nowe treści, a to bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Google lepiej ocenia witryny, na których znajdują się duże ilości tekstów powiązanych z danym tematem. Artykuły na blogu to idealny sposób, by wspiąć się wyżej na liście wyników wyszukiwania.
- Budujesz swój autorytet – pisząc tematycznego bloga możesz odpowiadać na tematy interesujące Twoich aktualnych i przyszłych klientów. W ten sposób zyskujesz pozycję znawcy i budujesz pozytywny wizerunek marki.
- Nawiązujesz trwałe relacje z klientami. Jeżeli blog będzie naprawdę dobry, część Twoich klientów doda go sobie do ulubionych zakładek i będzie odwiedzać Cię regularnie, aby zobaczyć co ciekawego można przeczytać na Twojej stronie.
- To dobry pretekst by zyskiwać w mediach społecznościowych. Blog w powiązaniu z social media to potężne narzędzie marketingowe. Dodawaj przyciski do lajkowania i szerowania pod każdym artykułem i zachęcaj do polubienia całego fanpage’a. Wrzucaj też linki do bloga na stronach społecznościowych. Pozwól, by oba kanały wspierały się wzajemnie.