Niektóre reklamy potrafią być szczególnie nachalne, a do czołówki nielubianych form promowania należą telemarketerzy. Telefony z propozycjami dostaje każdy. Szczególnie narażeni na ciągłe oferty są jednak właściciele firm – wówczas można się spodziewać ofert nie tylko od operatora sieci i banku, ale także wielu telefonów od usługodawców, którzy chcieliby nawiązać z Tobą współpracę. Jak się pozbyć telefonów z ofertami? Co zrobić, żeby ograniczyć ich liczbę?

Uważaj, gdzie podajesz dane kontaktowe

Na początek warto się zastanowić, gdzie podajesz swoje dane kontaktowe i czy na pewno musisz je upubliczniać. Oczywiście, gdy prowadzisz firmę, często jest to nieuniknione. A właściwie na im większej liczbie stron znajdzie się Twój telefon i Twój mail, tym łatwiej skontaktują się z Tobą klienci. Właściwych danych nie musisz jednak podawać logując się do branżowych serwisów czy zakładając konta w sklepach internetowych. Słowem, jeżeli telefon nie będzie nigdzie wyświetlony, a jednocześnie nie jest niezbędny do kontaktu z danym serwisem, to nie podawaj go w formularzu. Zawsze jest szansa na to, że tą drogą trafi do bazy danych, która następnie dojdzie do sprzedawców.

Zapisuj numery

Jak się pozbyć telefonów z ofertami? Najlepiej w ogóle nie odbierać. A skąd masz wiedzieć, że dzwoni telemarketer albo inny sprzedawca? Zapisując wcześniej jego numer. Ta metoda jest prosta, ale w wielu przypadkach może być skuteczna. Zwłaszcza, gdy zauważysz, że połączenie od sprzedawcy jest wyświetlane w historii z liczbą podającą ilość rozmów w przeszłości. Koniecznie zapisz taki nr w jakiś prosty sposób (np. Nachalny Sprzedawca 1) i po prostu nie odbieraj, gdy będzie Cię „atakował” kolejne razy.

Odmawiaj stanowczo, ale grzecznie

Samo odmawianie telemarketerowi często nie wystarcza i trzeba nieco cierpliwości zanim sprzedawca da sobie spokój. Warto jednak robić to konsekwentnie. W firmach telemarketingowych często obowiązują procedury rozmów, które głoszą m.in. kiedy należy przerwać rozmowę. Jednoznaczne, uzasadnione i konsekwentne odmawianie 3-4 razy powinno wyczerpać wystarczyć.

Aby pozbyć się telefonów z ofertami warto być również grzecznym. Dlaczego? Ponieważ wśród telemarketerów nie brakuje osób, które wiedzą, jak się odgryźć wrednemu rozmówcy. Co gorsza, wcale nie chodzi o to, że telemarketer Cię obrazi czy zacznie się z Tobą kłócić. Zrobi coś znacznie bardziej subtelnego – np. zapisze w notatkach, że jesteś zainteresowany ofertą i prosiłeś o konsultację w sobotę o 8:00. Jak widzisz, złość nie jest najlepszym sposobem na pozbycie się telefonów.

Poza tym oczywiście warto pamiętać, że telemarketer też człowiek i po prostu próbuje wyrobić swoje normy, więc wyżywanie się na nim nic nikomu nie daje.

Lista Robinsonów

Istnieje też oficjalny sposób na to, żeby zmniejszyć liczbę telefonów reklamowych. Jest to tak zwana Lista Robinsonów. Może się na nią zapisać, gdy nie życzysz sobie kontaktu telemarketerów. Lista zawiera nazwiska osób, które deklarują, że nie chcą odbierać połączeń reklamowych i że oferty sprzedawane tą drogą ich nie interesują.

Oczywiście ten sposób, by pozbyć się telefonów z ofertami będzie skuteczniejszy w przypadku zorganizowanego telemarketingu. Nie będzie miał wpływu na samotnych sprzedawców reklamujących swój biznes.

Tych ostatnich możesz z kolei poinformować na stronie www (z której najpewniej wielu z nich ma Twój numer), że prosisz o kierowanie treści reklamowych np. na maila albo inny numer telefonu, którego nie używasz na co dzień w pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here