Budki telefoniczne do biura - o czym pamiętać przed zakupem?

Wydaje się, że biura są do siebie dość podobne, bo w każdym – niezależnie od wyobraźni projektanta – muszą znaleźć się te same elementy, m.in. obowiązkowe biurka, komputery itp. Jak się jednak okazuje, w coraz większej ilości takich miejsc spotykane są budki telefoniczne. Co to takiego? Czy warto w taką zainwestować?

Budka telefoniczna w biurze?

Budki – jak sama nazwa wskazuje – służą do wykonywania połączeń. Przypominają tradycyjne konstrukcje, dawniej obecne na ulicach i służące do tego samego, aby w spokoju wykonać połączenie telefoniczne. Gdy naokoło chaos, szum pędzącego miasta, można było się w tej kabinie zaszyć, w miarę odciąć od otoczenia i porozmawiać z kimś na odległość.

Podobnie jest w biurze, bo chociaż nie ma w nim takiego gwaru jak w centrum miasta, to jednak praca wre na całego, co przeszkadza w skupieniu się. To szczególnie dziś znamienne, że coraz więcej firm preferuje przestrzenie typu open space – otwarte, nieprzedzielone ścianami, gdzie na jednej wielkiej sali pracuje wielu pracowników, a i nierzadko kilka działów. To właśnie w takich miejscach budki telefoniczne do biura sprawdzają się najlepiej.

Jak powinna być zbudowana biurowa budka?

Porządne, warte zainteresowania budki zaprojektowane są porządnych materiałów, a podstawą jest drewnopochodny stelaż. To głównie z tego powodu, że drewno wykazuje odpowiednie właściwości – nie powoduje przerwania sygnału telefonicznego, tak samo, jak nie tłumi internetu bezprzewodowego. Z drugiej strony, budka musi przede wszystkim tłumić dźwięki, a najlepiej do takiej izolacji nadają się – umieszczone pomiędzy ściankami kabiny – akustyczne panele. Ważne jest też zastosowane szkło – musi być hartowane, sklejone odpowiednim klejem, który również wzmacnia właściwości dźwiękoszczelne.

Liczą się także pozostałe wykorzystane do stworzenia budki materiały wykończeniowe. Gładkie i twarde powierzchnie wzmacniają fale dźwiękowe, więc poszukując porządnej kabiny, wybierajmy taką, w której przeważają miękkie, chropowate surowce. Sprawiają, że stopień pochłaniania dźwięków jest wyższy, więc obecność w budce tapicerowanych siedzeń, akustycznej wykładziny czy flokowych ścianek, to znak, że konstrukcja została mądrze przemyślana.

Co dodatkowo warto wiedzieć?

  • W przeciwieństwie do budek, które znamy z ulic naszych miast, w biurowych modelach może przebywać nawet kilka osób. Oznacza to, że musi być w nich zastosowana odpowiednia, radząca sobie z wymianą powietrza, wentylacja. To utrudnione z tego względu, że przecież zastosowana izolacja nie sprzyja temu obiegowi. Stosuje się więc – zamiast wentylacja mechanicznej – cyrkulację elektryczną, której wydajność zależy od wielkości kabiny.
  • Jednocześnie nie zapominajmy, że budki telefoniczne do biura to dość proste konstrukcje. Przynajmniej tak wyglądają pozornie, ale żeby być pewnym, że tak jest, dowiedzmy się o tym przed zakupem. To szczególnie ważne pod kątem tego, czy kabina będzie łatwa w montażu i demontażu, aby w razie czego, móc ją bez problemu złożyć i przenieść w inne miejsce, a następnie tam postawić. Jeśli się okaże, że to zadanie jest zbyt skomplikowane i musimy do niego wzywać odpowiednich specjalistów, to zadajmy sobie pytanie, czy to nam się opłaca.

Oceńmy więc potrzeby naszej firmy, by mieć pewność, czy taka budka jest nam potrzebna, czy jednak obejdziemy się bez tego rozwiązania. Na pewno jest koniecznością w dużych firmach czy korporacjach, szczególnie – jak wspominaliśmy wcześniej – w przestrzeniach typu open space. Niemniej, coraz częściej decydują się na nie również mniejsze firmy, a polecany sklep, w którym można kupić odpowiedni model, znajdziemy pod adresem https://hushoffice.com/pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here