Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Coraz większa liczba polskich przedsiębiorców, prowadząc swój biznes online, sprzedaje produkty klientom zagranicznym. W takim przypadku każdy przedsiębiorca wiedzieć musi, ze spełnieniem jakich warunków taka sprzedaż się wiąże. Dotyczy to choćby tak banalnej rzeczy, jak poprawne wystawienie faktury i jej zaksięgowanie. Warto zatem wiedzieć, z czym dokładnie wiąże się sprzedaż wysyłkowa produktów za granicę.

Opodatkowanie sprzedaży wysyłkowej

Realizowana sprzedaż wysyłkowa za granicę, do krajów będących członkami Unii Europejskiej, określana jest jako transakcja wewnątrzwspólnotowa. W takim przypadku przedsiębiorca zobowiązany jest do opodatkowania tego typu transakcji wedle stawek VAT, które aktualnie obowiązują w Polsce. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły. Na terenie niemal całej wspólnoty europejskiej obowiązuje limit wartości realizowanej transakcji. W przypadku jego przekroczenia, przedsiębiorca jest zobowiązany do rozliczenia podatku w tym kraju, do którego sprzedaż produktu została zrealizowana. Dlatego tak ważne jest, aby przed przystąpieniem do sprzedaży wysyłkowej za granicę dokładnie sprawdzić limity wartości transakcji, które obowiązują w danych krajach.

Wystawianie faktur w przypadku sprzedaży za granicę

Sprzedaż wysyłkowa za granicę, tak samo jak sprzedaż produktów na terenie Polski, zawsze wiąże się z koniecznością wystawienia faktury. Ta wystawiona musi być zarówno jeśli klientem jest podmiot prawny, jak i osoba fizyczna. Dotyczy to także sprzedaży rejestrowanych kasą fiskalną. Wystawiając fakturę w przypadku sprzedaży zagranicznej pamiętać trzeba o uwzględnieniu właściwej waluty. To, w jakiej walucie ma być wystawiona faktura, jest już dowolną decyzją między stronami transakcji.

Kasa fiskalna w sprzedaży zagranicznej

Przedsiębiorca realizujący sprzedaż produktów za granicę pamiętać musi, że wszystkie tego typu transakcje muszą być rejestrowane za pomocą kasy fiskalnej. Jest jednak sytuacja, w której sprzedaż wysyłkowa za granicę może być z tego obowiązku zwolniona. Jest to możliwe w przypadku, kiedy taka transakcja została w całości opłacona za pomocą przelewu bankowego.

Chcąc rozpocząć sprzedaż wysyłkową produktów za granicę należy dokładnie zapoznać się z regulacjami prawnymi dotyczącymi tego typu transakcji. Dzięki temu można mieć pewność, że księgowość prowadzona jest w sposób prawidłowy. Rozwiązaniem może być także nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym specjalizującym się w kwestiach podatkowych związanych ze sprzedażą za granicę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here