Na jakie narzędzia HR warto postawić przy rekrutacji?

Tradycyjne metody rekrutacji obecnie nie mają zazwyczaj przełożenia na efekty. Często okazuje się, że są przestarzałe i nie mają odbicia w tym, co naprawdę dzieje się na rynku. Dlatego jeśli planujemy przeprowadzić rekrutację i mamy na celu konkretne efekty, musimy zacząć myśleć o krok do przodu. Relacja pracodawca – pracownik obecnie wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej. Niegdyś mogliśmy przebierać w zgłoszeniach, nie było większych problemów w tym, aby znaleźć specjalistę. Teraz sytuacja jest diametralnie inna. Dobry specjalista, posiadający doświadczenie, po kursach i chcący nadal się rozwijać do rzadkość. Kolejnym czynnikiem, który się zmienił, to przywiązanie do firmy. W obliczu tak wielu możliwości nie możemy mieć złudzeń – pracownik nie pozostanie z nami tylko dlatego, że odczuwa sentyment. Musimy go zachęcić do tego, by do nas przyszedł, a potem został na dłużej.

Nie bagatelizuj siły social mediów!

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że social media to obecnie obszar naszego życia, który skupia w sobie bardzo wiele i posiada nieprzeciętną moc. Jeśli zapomnimy o tym, aby być obecni na Facebooku czy Instagramie, może okazać się, że możemy szybko stracić w oczach potencjalnych klientów.

Reklama i jeszcze raz reklama

Większość z nas nie szuka pracy. Badania wykazują, że jedynie około jednej trzeciej z osób na rynku pracy poszukuje aktywnie nowego zajęcia. Reszta pozostaje bierna, co nie znaczy, że w przypadku dobrej oferty nie postanowiliby zmienić pracodawcy. Dlatego w niektórych przypadkach wykorzystanie reklamy może dać niezwykle satysfakcjonujące wyniki. Potencjalni kandydaci widzą wtedy, że w ogóle zatrudniamy. Docierając do szerokiej grupy odbiorców możliwe jest odnalezienie naprawdę wartościowych pracowników. Wybierając format reklamy warto postawić na wideo. Choć realizacja filmu może być droższa, niż zamówienie u grafika banerów, to jednak zazwyczaj okazuje się bardziej efektywna. Większość platform faworyzuje przekazy w postaci ruchomych treści. Wpływ na to ma zaangażowanie odbiorców – badania wykazują, że materiały wideo przyciągają uwagę częściej i na dłużej. Ludzi po prostu ciągnie do tego, co się rusza.

Weźmy pod uwagę portale dla profesjonalistów, takie jak Linkedin. To często poprzez takie miejsca można znaleźć wartościowego pracownika. Wdrażając nowoczesne rozwiązania nie porzucajmy tradycyjnych. Ogłoszenia na stronach, które kojarzy wielu, takich jak olx mogą również przynieść wiele korzyści. Wszystkie narzędzia HR, które dają wyniki warto wykorzystywać dalej.

Postaw na nowoczesne aplikacje

Obecnie dostępne mamy także takie narzędzia HR jak różnego rodzaju systemy i aplikacje do rekrutacji. Te nowoczesne rozwiązania pomagają w usprawnieniu procesu rekrutacji. Dzięki nim zbierzesz wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, dasz do nich dostęp wszystkim zainteresowanym, unikniesz bałaganu i chaosu. Takie aplikacje są niezwykle przydatne. Oszczędność czasu to tylko jedna z wielu ich zalet. Jeśli zainteresował Cię temat aplikacji dla HR, odwiedź stronę elevatosoftware.com i zapoznaj się z ich ofertą. Jest niezwykle szeroka i każdy, kto pragnie usprawnić proces hr znajdzie w niej coś dla siebie.   

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here