Wizytówka – ważny element Twojego biznesu

Wizytówka rozdawana Twoim kontrahentom i potencjalnym klientom to jedna z ważniejszych rzeczy mających wpływ na Twój wizerunek. Zobaczmy, jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka i na co powinieneś zwrócić uwagę zanim zlecisz druk wizytówek.

Treści

Jedną z podstawowych rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy planowaniu druku wizytówek, jest ich treść. Powinny się tam znaleźć przede wszystkim informacje teleadresowe, zarówno te stacjonarne, jak i internetowe oraz logo firmy. Byłoby jeszcze lepiej, by oprócz nich znalazła się tam również krótka informacja na temat tego, czym zajmuje się firma. Nie chodzi o to, by wymieniać pełny zakres usług, ale by choćby hasłowo wskazać obszar jej działania. Wystarczy np. serwis samochodowy, agencja reklamowa czy biuro nieruchomości. Jest to szczególnie istotne, jeśli nie ma tej informacji w nazwie firmy i sama wizytówka osobista nie daje od razu odpowiedzi na pytanie, czym zajmuje się dana firma.

Rodzaj wizytówek

Po określeniu tego, co ma się na wizytówce znaleźć, warto zastanowić się nad tym, czy lepsza będzie wizytówka jedno czy dwustronna. Jednostronna jest bardziej klasyczna, ale dwustronna daje możliwość zawarcia większej treści, co w wielu przypadkach może okazać się wielce przydatne. Warto również zastanowić się, czy wybrać druk wizytówek w poziomie, czy może w pionie, co z pewnością pozwoli wyróżnić się naszej wizytówce wśród innych, drukowanych w większości w poziomie.

Rodzaj papieru

Kolejna ważna rzecz, o której należy zdecydować, jest wybór rodzaju papieru. Można wybierać karton, papier kredowy, papier offsetowy, papier satynowy, błyszczący itp. itd. Rodzajów jest tak wiele, że trudno je tutaj wszystkie wymienić, ale wybór powinien być zależny od tego, jaką firmę reprezentujemy i jaki wizerunek chcemy budować.

W przypadku firm oferujących produkty lub usługi z wyższej półki, warto zdecydować się na papier jak najlepszej jakości, a dodatkowo podkreślić prestiżowy charakter firmy uszlachetnianymi fragmentami wizytówek. 

Kolorystyka

Ostatnim ważnym elementem wpływającym na wygląd wizytówki jest jej kolorystyka. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie wizytówek w kolorach firmowych. Nie oznacza to jednak, że zawsze należy drukować kolorem na białym tle. Często warto spróbować zastosować ciemne tło wizytówki, w jednym z kolorów firmowych, a na nim dopiero zrobić nadruk z danymi adresowymi. To kolejny sposób na to, by wizytówka wyróżniała się wśród innych wizytówek i lepiej zapadła w pamięć osoby, która ją otrzymała. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here