Nie wystarczy sama platforma do sprzedaży i pełen magazyn, by skutecznie sprzedawać. Powinieneś zadbać również o to, by dokonywanie zakupów było proste i przyjemne. Jak poprawić usability sklepu internetowego?

Tekst powitalny – potrzebny?

Zdarzyło Ci się kiedyś wejść na stronę i zobaczyć od razu długi tekst powitalny w rodzaju „Witaj w naszym sklepie. Działamy na rynku od 10 lat, a oferujemy…” I tak przez dwie strony maszynopisu? Długie teksty na stronie głównej z punktu widzenia usability są niemal całkowicie niepotrzebne. Wystarczy hasło, by poinformować o zawartości sklepu i zdjęcia produktów na stronie głównej. Tym gorzej, gdy tekst sprawia, że produkty są niewidoczne od razu po wejściu na sklep, bo znajdują się pod powitaniem.

Taka treść może natomiast mieć sens z marketingowego punktu widzenia oraz być wartościowa dla SEO. Jest to krok, który warto dobrze przemyśleć. Kompromisowym rozwiązaniem jest umieszczenia tekstu w miejscu, w którym na pewno nie będziesz przeszkadzał – w niższej partii strony lub w panelu bocznym.

Breadcrumbsy na każdej stronie

Jednym z podstawowych zaleceń każdego poradnika odpowiadającego na pytanie o to, jak poprawić usability sklepu internetowego jest dodawanie breadcrumbsów. Co to takiego? Okruszki znaczące ścieżkę. W terminologii internetowej oznaczają kolejne linki wyświetlane na górze strony, które pozwalają kontrolować miejsce aktualnego „pobytu” użytkownika. Innymi słowy, breadcrumbsy mogą wyglądać np. tak: Strona główna > komputery osobiste > 17” > Lenovo > Lenovo Z70-80.

Nie bez powodu znajdziesz taką ścieżkę na niemal każdej stronie. Zadbaj o to, by była również dobrze widoczna w Twoim sklepie.

Jasne i przejrzyste opisy

Podstawą poprawiania usability sklepu internetowego są również przejrzyste opisy. Długi opis nie musi być wadą, ale duża liczba znaków powinna być uzasadniona. Ważne, by opis być treściwy i nie stanowił jedynie marketingowej papki o „najlepszej jakości i łączeniu funkcjonalności z niezwykłym designem”. Najważniejsze punkty warto dodatkowo podkreślić.

Zdjęcia mówią więcej niż 1000 słów

Zdjęcia i filmy są jeszcze ważniejsze niż opis! Błędem jest poleganie tylko na obrazach, ale odpowiedź na pytanie o to, jak poprawić usability sklepu internetowego, nie może się obejść bez zalecenia, by dodawać fotografie wysokiej jakości. A najlepiej i filmy pokazujące sposób użytkowania. Im więcej konkretnego info i atrakcyjnego przedstawienia produktu, tym większa szansa, że klient dokona zakupu.

Duże, wyraźne przyciski

Chcesz kupić produkt, ale nie możesz znaleźć przycisku „Zamów”? Nigdzie na stronie nie ma okienka wyszukiwarki? Zazwyczaj takie elementy znajdują się w sklepach internetowych, ale zdarza się, że są słabo widoczne. Postaraj się, by kluczowe opcje były cały czas wyraźne. Polegaj na dużych przyciskach i jasnych poleceniach.

Im mniej kliknięć, tym lepiej

Jest większa szansa na to, że klient kupi produkt, gdy w trakcie poprawiania usability sklepu internetowego zadbasz o skrócenie ścieżki zakupowej na stronie. Innymi słowy: im mniej kliknięć, tym lepiej. Klient powinien mieć dostęp do produktów od razu po wejściu do sklepu. Gdy chce dokonać zakupu, nie utrudniaj mu zadania niepotrzebnymi krokami. Pomocne mogą być takie opcje, jak logowanie z Facebookiem oraz możliwość kupowania bez rejestracji.

Responsywna strona internetowa

Twój sklep świetnie działa na Twoim 17” calowym laptopie? Pytanie czy zakupy są równie wygodne na telefonie, netbooku czy tablecie? Jak poprawić usability sklepu internetowego na wszystkich urządzeniach? Najlepiej przygotować mobilną wersję strony, która będzie otwierać się na sprzętach z mniejszym ekranem lub stworzyć stronę responsywną – czyli dostosowującą się każdorazowo do wielkości ekranu. Elementy na takiej witryny swobodnie się przesuwają i zmieniają rozmiar zależnie od używanego urządzenia.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here