Na jakie narzędzia HR warto postawić przy rekrutacji?

0
Na jakie narzędzia HR warto postawić przy rekrutacji?

Tradycyjne metody rekrutacji obecnie nie mają zazwyczaj przełożenia na efekty. Często okazuje się, że są przestarzałe i nie mają odbicia w tym, co naprawdę dzieje się na rynku. Dlatego jeśli planujemy przeprowadzić rekrutację i mamy na celu konkretne efekty, musimy zacząć myśleć o krok do przodu. Relacja pracodawca – pracownik obecnie wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej. Niegdyś mogliśmy przebierać w zgłoszeniach, nie było większych problemów w tym, aby znaleźć specjalistę. Teraz sytuacja jest diametralnie inna. Dobry specjalista, posiadający doświadczenie, po kursach i chcący nadal się rozwijać do rzadkość. Kolejnym czynnikiem, który się zmienił, to przywiązanie do firmy. W obliczu tak wielu możliwości nie możemy mieć złudzeń – pracownik nie pozostanie z nami tylko dlatego, że odczuwa sentyment. Musimy go zachęcić do tego, by do nas przyszedł, a potem został na dłużej.

Nie bagatelizuj siły social mediów!

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że social media to obecnie obszar naszego życia, który skupia w sobie bardzo wiele i posiada nieprzeciętną moc. Jeśli zapomnimy o tym, aby być obecni na Facebooku czy Instagramie, może okazać się, że możemy szybko stracić w oczach potencjalnych klientów.

Reklama i jeszcze raz reklama

Większość z nas nie szuka pracy. Badania wykazują, że jedynie około jednej trzeciej z osób na rynku pracy poszukuje aktywnie nowego zajęcia. Reszta pozostaje bierna, co nie znaczy, że w przypadku dobrej oferty nie postanowiliby zmienić pracodawcy. Dlatego w niektórych przypadkach wykorzystanie reklamy może dać niezwykle satysfakcjonujące wyniki. Potencjalni kandydaci widzą wtedy, że w ogóle zatrudniamy. Docierając do szerokiej grupy odbiorców możliwe jest odnalezienie naprawdę wartościowych pracowników. Wybierając format reklamy warto postawić na wideo. Choć realizacja filmu może być droższa, niż zamówienie u grafika banerów, to jednak zazwyczaj okazuje się bardziej efektywna. Większość platform faworyzuje przekazy w postaci ruchomych treści. Wpływ na to ma zaangażowanie odbiorców – badania wykazują, że materiały wideo przyciągają uwagę częściej i na dłużej. Ludzi po prostu ciągnie do tego, co się rusza.

Weźmy pod uwagę portale dla profesjonalistów, takie jak Linkedin. To często poprzez takie miejsca można znaleźć wartościowego pracownika. Wdrażając nowoczesne rozwiązania nie porzucajmy tradycyjnych. Ogłoszenia na stronach, które kojarzy wielu, takich jak olx mogą również przynieść wiele korzyści. Wszystkie narzędzia HR, które dają wyniki warto wykorzystywać dalej.

Postaw na nowoczesne aplikacje

Obecnie dostępne mamy także takie narzędzia HR jak różnego rodzaju systemy i aplikacje do rekrutacji. Te nowoczesne rozwiązania pomagają w usprawnieniu procesu rekrutacji. Dzięki nim zbierzesz wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, dasz do nich dostęp wszystkim zainteresowanym, unikniesz bałaganu i chaosu. Takie aplikacje są niezwykle przydatne. Oszczędność czasu to tylko jedna z wielu ich zalet. Jeśli zainteresował Cię temat aplikacji dla HR, odwiedź stronę elevatosoftware.com i zapoznaj się z ich ofertą. Jest niezwykle szeroka i każdy, kto pragnie usprawnić proces hr znajdzie w niej coś dla siebie.   

Różnice między inwestowaniem w metale przemysłowe a szlachetne

0
Różnice między inwestowaniem w metale przemysłowe a szlachetne

Rynek gospodarczy daje nam wiele możliwości inwestycyjnych, ale na zrealizowanie niektórych z nich możemy sobie pozwolić dysponując tylko dużymi środkami finansowymi (np. specyfika rynku nieruchomości). Osoby posiadające mniejszy kapitał powinny pomyśleć o ulokowaniu go w metalach. Co jednak będzie w takim przypadku korzystniejsze? Inwestycja w metale przemysłowe czy szlachetne?

Sklep internetowy a RODO?

0
Sklep internetowy a RODO?

Niecały rok temu, bo 25 maja, w Polsce zaczęło obowiązywać RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które miało uaktualnić kwestię zbierania oraz przetwarzania danych osobowych. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy obowiązki prawne na terenie Unii Europejskiej zostały ujednolicone, dzięki czemu handel międzynarodowy stał się łatwiejszy. Jak wprowadzenie ustawy RODO wpłynęło na działalność sklepów internetowych?

Mocniejszy nacisk na ochronę danych

Najważniejszą zmianą po wejściu ustawy RODO w życie to obowiązek posiadania rejestru czynności przetwarzania. Dokument ten ma wskazać osoby, które administrują konkretną bazą danych, działania jakie są podejmowane w związku z nią. Rejestr ma także określać ryzyko, które może spowodować wyciek danych i czynności jakie zostały wprowadzone, aby uniknąć dostania się danych w niepowołane ręce.

Obowiązek uwzględnienia prywatności na każdym etapie

Tak najprościej wytłumaczyć zasady privacy by design i privacy by default. Ochrona danych osobowych musi być wzięta pod uwagę w każdym etapie projektowania sklepu online, również w fazie testów i jest to podstawowa zasada privacy by design. Co więcej, reguły ochrony prywatności mają być domyślnie wpisane w każdy projekt, który zakłada przetwarzanie danych, nie tylko sklepy internetowe, dlatego użytkownikom muszą zostać udostępnione funkcje związane z zarządzaniem swoimi danymi. Privacy by default to zbieranie danych, zgodnie z którą sklep może zbierać wyłącznie te dane, które będą konieczne do transakcji zakupów. Nasi klienci muszą wiedzieć w jakim celu potrzebujemy ich danych i czy planujemy przekazać je gdzieś indziej np. w celu wysyłki newslettera.

Rozszerzenie obowiązków informacyjnych

Zadaniem sklepu internetowego jest również poinformowanie klienta o celu pozyskiwania danych, ale też czasie przetwarzania i podmiotach, do których dane zostaną przekazane. Dane, by mogły zostać przetworzone wymagają dobrowolnej zgody naszych kontrahentów, dlatego jej forma musi być nie tylko zrozumiała, ale musi być także oświadczeniem świadomych działań użytkowników. Administratorzy baz danych w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych będą zobowiązani do zgłoszenia takiej sytuacji właściwym organom nadzoru, jak i osobom, których dane są przetwarzane. Po wejściu RODO w formularzach i regulaminach sklepów internetowych obowiązują wymogi według nowego rozporządzenia. Należy zawrzeć tam informacje o administratorze danych, celu zbierania danych, narzędziach typu Google Analytics, Facebook Pixel oraz prawach naszych klientów, które obowiązują w sklepie online.

Więcej wiedzy na ten temat znajdziesz w serwisie marketingu internetowego https://responsywnie.pl/

Rzeczywiście RODO wprowadziło wiele zmian dotyczących przetwarzania danych
i z początku mogły wydawać się one ciężkie do wdrożenia, dlatego nie bez powodu RODO określano jako rewolucję. Obecna ustawa o ochronie danych osobowych jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego biznesu, wniosła dużo udogodnień i zniosła kilka niewdzięcznych obowiązków, wystarczyło tylko dobre przygotowanie, by sklep online mógł dalej funkcjonować zgodnie z nowymi zasadami.

Nietrzymanie moczu po porodzie – zadbaj o higienę!

0
Nietrzymanie moczu po porodzie – zadbaj o higienę!

Nietrzymanie moczu to problem, który ze względu na objawy mu towarzyszące wywołuje u pacjentów silne poczucie wstydu. Nie inaczej jest w przypadku nietrzymania moczu po porodzie, z którym zmaga się wiele kobiet w różnym wieku. Niezależnie od stopnia nasilenia zjawiska, już pierwsze jego symptomy powinny skłonić pacjentkę do jak najszybszej wizyty u lekarza, gdyż tylko właściwe metody postępowania są w stanie zahamować dalszy rozwój dolegliwości i natężenie jej objawów. W łagodzeniu przykrych symptomów schorzenia niezwykle ważne jest również przestrzeganie zasad higieny intymnej. Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Porównywarka cen gazu

0
Porównywarka cen gazu

Jak wybrać najlepsze źródło energii?

Zapewne nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile energii na co dzień potrzebujemy. Ale pomyślmy o tym – gdy wstajemy parzymy kawę, robimy śniadanie, bierzemy prysznic. W drodze do pracy słuchamy radia, korzystamy z nawigacji. W pracy pracujemy na komputerach, rzutnikach, laptopach, tabletach i smartfonach. Po powrocie do domu włączymy telewizję lub radio. Zrobimy pranie, włączymy zmywarkę, wysuszymy włosy… Przykłady można mnożyć. Ale do większości naszych aktywności potrzebujemy prądu. Nie da się tego obejść, nawet jeśli bardzo byśmy chcieli. Prąd jest nam niezbędny. A media huczą coraz częściej o tym, że czekają nas olbrzymie podwyżki. Rzeczywiście, nie są to niestety plotki, a rzeczywistość. Czy jest jednak sposób na to, aby jak najbardziej zminimalizować nasze koszta związane z tą sytuacją? Na szczęście jest ich kilka. Niektóre z nich przedstawiamy poniżej, między innymi jak korzystać z narzędzia, którym jest porównywarka cen gazu.

Źródła energii odnawialnej

Czyli jeden z najgorętszych tematów energetyki ostatnich lat. Nie jest to rozwiązanie tylko dla dużych przedsiębiorstw. Oczywiście my, jako zwykli śmiertelnicy nie możemy pozwolić sobie na farmy wiatraków lub olbrzymie turbiny wodne, które będą zamieniać naturalne siły matki natury na prąd. Ale możemy korzystać między innymi z paneli słonecznych. Ich fachowa nazwa to panele fotowoltaiczne. Można je kupić “na sztuki”, co oznacza, że możemy je zainstalować na dachu naszego domu!   

Jeśli jesteśmy mieszkańcami miasta i jesteśmy zdani na decyzje np. rady osiedla, warto wziąć sprawę w swoje ręce i zacząć działać. Wiele inicjatyw oddolnych przyniosło wielokrotnie niezłe skutki. Jeśli nie spróbujemy, nigdy się nie dowiemy, co możemy zdziałać. W ramach oszczędności pamiętajmy o innych metodach bycia eco. One wszystkie prędzej czy później przyczyniają się do oszczędzania, a przede wszystkim ratują naszą planetę. Każdy z nas może zrezygnować z plastiku, oszczędzać wodę (ci z nas, którzy mieszkają za miastem mogą postawić na zbiorniki z deszczówką) i wybierać takie rozwiązania, np. W zakresie budownictwa, które są bardziej ekologiczne i pozwalają zaoszczędzić środowisku wielu ton niepotrzebnych śmieci.

Wiem, że rezygnacja z udogodnień technologicznych może być bolesna, ale pomyślmy, czy da się coś w naszym domu, mieszkaniu wyłączyć? Czy na pewno korzystamy z wszystkim tych gadżetów i urządzeń na prąd? Z pewnością znajdziemy coś, co okaże się niepotrzebne.

Gaz

Gaz stanowi alternatywę dla ogrzewania domów węglem, drewnem i innymi paliwami stałymi jest gaz ziemny.. Chociaż był moment, w którym wiele domostw rezygnowało z tego typu formy energii, to obecnie moda na gaz powraca. W szczególności zmieniła się nasza świadomość. Kiedyś mogliśmy obawiać się nieszczelności instalacji i ewentualnych wypadków. Dziś dysponujemy już tak zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, że jeśli tylko dbamy odpowiednio o konserwację całości, nie ma się czego bać. Jeśli nie wiemy jakiego dostawcę gazu wybrać, zawsze możemy skorzystać z narzędzia online: porównywarka cen gazu.

Jak działa porównywarka cen gazu?

Jest to narzędzia online, które w swoich zasobach przechowuje informacje dotyczące najważniejszych dostawców. Pomoże wybrać odpowiedniego dla nas. Badania wskazują, że zmiana sprzedawcy gazu powoduje nawet dwudziestoprocentowe oszczędności w skali roku! To całkiem sporo!

Decydując się na wybór lub zmianę dostawcy prądu lub gazu, nie róbmy tego na szybko. Podeprzyjmy się wiedzą specjalistów oraz odpowiednimi narzędziami. Odwiedźmy stronę optimalenergy.pl i skorzystajmy z ich usług. Dzięki temu możemy mieć pewność, że dokonaliśmy najlepszego wyboru!

Gadżety reklamowe dla obiektów noclegowych

0
Gadżety reklamowe dla obiektów noclegowych

Prowadzisz obiekt noclegowy? W takim razie musisz pamiętać o całym wyposażeniu, które pomoże Twoim klientom odpocząć i zrelaksować się w sposób satysfakcjonujący. Wymagania gości są zazwyczaj bardzo wysokie, dlatego nawet budżetowe obiekty powinny spełniać stosunkowo wysokie standardy. O jakim wyposażeniu należy pamiętać?

O czystej pościeli i dodatkach, które pozwolą Twoim gościom ogrzać się podczas niskich temperatur. Ogrzewanie może być czasem zbyt mało wydajne lub ktoś może się zwyczajnie rozchorować. Koce reklamowe będą na ten moment najlepszym rozwiązaniem. Wiele osób woli nawet w lecie spać pod takim lekkim produktem, niż ciepłą pierzyną. Warto udostępnić możliwości, które po prostu spełnią ich oczekiwania, ponieważ wtedy chętnie wrócą do Was i dodatkowo zaproszą na wyjazd swoich znajomych. Jak przygotować koce reklamowe i inne akcesoria? Zapraszamy serdecznie do dalszej części tekstu.

Pamiętaj o posłaniu

Doskonałym wyborem są poduszki reklamowe, które będą wyglądały niezwykle elegancko, jeśli znajdować się na nich będzie logo Waszego obiektu. Na co zwrócić uwagę w czasie inwestycji? Przede wszystkim na jakość materiału i wypełnienia. Asortyment wysokiej klasy zapewnia komfort i wygodę, która pozytywnie wpłynie na jakość snu oraz wypoczynek Waszych gości.

Koce reklamowe z logo lub nazwą powinny znajdować się złożone w szafie i czekać na swoją rolę. Nie każda firma dysponuje takimi rozwiązaniami, więc z pewnością pozytywnie zaskoczy to Twoich klientów. Tego typu akcesoria świetnie sprawdzą się zarówno w hotelach, jak i niewielkich pensjonatach usytuowanych w miastach, kurortach turystycznych, nad morzem lub w górach. Chyba każdy lubi zorganizować sobie grill po ciężkim trekkingu po szlakach turystycznych, a wieczory nawet latem bywają chłodne. Zadbaj o to, by gościom było ciepło.

Sięgaj po najlepsze

Czy to wszystko, o czym musisz pamiętać, kupując gadżety reklamowe, poduszki z logo i koce z haftem? Naturalnie nie! Koniecznie zwracaj uwagę na jakość wykonania haftów i logotypów. Producenci często szukają oszczędności własnym kosztem, byle produkcja była jak najtańsza. Zmieniają przykładowo ustawienia hafciarki, by napis był cieńszy lub wykonują sitodruk zamiast folii flex.

Pamiętajcie, że chociaż zawsze warto zdać się na doświadczenie pracowników, którzy są w stanie Wam pomóc, to zawsze starajcie się trzymać swojego zdania i proście o próbki, jeśli to możliwe – jeżeli nie, to chociaż o zdjęcia testowego produktu. Unikniecie w ten sposób wielu nieporozumień. Koce reklamowe możecie znaleźć tutaj: https://4brand.pl/koce-pledy-poduszki/33/1/rc/9.

Jak zrobić udaną kampanię promocyjną w sklepie internetowym?

0
Jak zrobić udaną kampanię promocyjną w sklepie internetowym?

Widoczność sklepu internetowego nie jest równoznaczna z jego otwarciem.
Co zrobić, aby użytkownicy zauważyli nasz sklep internetowy i jak wykorzystać dostępne narzędzia, by skutecznie trafić do odbiorców?

Dotarcie do właściwej grupy

Najważniejszym aspektem kampanii promocyjnej jest ustalenie targetu, grupy odbiorców, do których chce się trafić z promocją sklepu. Do nich dobiera się odpowiednie narzędzia, które mogą być zależne np. od wieku czy zainteresowań. Przykładowo, jeśli nasz produkt cieszy się największym zainteresowaniem u osób wieku 18-25 lat to najlepiej jest wykorzystać promocję poprzez kanały social media, które najczęściej przeglądają. Odpowiednio dobrana grupa targetowa w odpowiednim czasie może okazać się połową sukcesu kampanii promocyjnej.

Obecność marki w wyszukiwarce

Najłatwiej odnaleźć sklep w wyszukiwarce, dlatego kampania promocyjna może odbyć się tu na kilka sposobów. Pozycjonowanie strony sklepu wpływa na jej widoczność w wynikach wyszukiwania, dobra optymalizacja strony wpływa na wysokie miejsce sklepu w wyszukiwarce, co może przełożyć się na ilość wejść na sklep. Promocja sklepu możliwa jest także dzięki linkom sponsorowanym Google Ads, które wyświetlą się użytkownikowi, gdy wpisze wybrane do kampanii słowa kluczowe. Klient może także bezpośrednio przejść do interesującego go produktu po wpisaniu go w wyszukiwarkę, dzięki Google Shopping możliwe będzie wyświetlenie baneru przekierowującego na stronę danego towaru.

Zwiększanie świadomości marki

W swoich działaniach promocyjnych warto zastosować remarketing. Dzięki niemu można utrzymać bazę stałych klientów, którzy dokonali zakupów w sklepie i wysłać do nich reklamę. Działania remarketingu pozwalają również na pozyskanie nowych klientów, którzy na przykład weszli na stronę sklepu, ale nie dokończyli transakcji lub formularza zakupu.

Bezpośredni kontakt z klientem

Własny fanpage sklepu internetowego to już nie tylko liczba polubień, ale także opinie użytkowników oraz sposób na komunikację z klientem. Obecność sklepu w social media można promować docierając do potencjalnych klientów poprzez posty sponsorowane, które zwiększają zasięg informacji i mogą dotrzeć do większej ilości osób. Bezpośredni kontakt z użytkownikami poprzez komunikatory daje możliwość szybkich odpowiedzi, dzięki którym sklep zostaje wyróżniony jako sprawnie komunikujący się. Działania w social media pozwalają także na zakup już z poziomu aplikacji, dzięki czemu transakcji można dokonać nie przenosząc w inne miejsce Internetu. Promocja w social mediach daje łatwość komunikacji z odbiorcą, a dzięki odpowiednio dobranej grupie targetowej można osiągnąć imponujące zasięgi swoich reklam.

Istnieją także bezpłatne sposoby na promowanie sklepów w Internecie. Blogi i fora branżowe są na pewno wyróżnikiem na tle konkurencji, jednak aby skutecznie promować sklep internetowy warto wdrożyć bardziej zaawansowane działania, by dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów i tym samym zwiększać sprzedaż sklepu online.

Zaciekawił Cie wpis? Sprawdź więcej na blogu Software House.

Twój e-PIT – nowy sposób na PITa

0
Twój e-PIT - nowy sposób na PITa

Czy da się rozliczyć PIT w 5 minut? Lub mniej? W końcu tak! W tym roku Ministerstwo Finansów wreszcie uruchomiło usługę e-PIT, czyli automatyczne wypełnienie PIT za dany rok finansowy.

Jak działa e-PIT?

Ministerstwo Finansów wstępnie wypełnia PIT za ubiegły rok na postawie posiadanych danych (PIT-11 lub dokumentów podatnika). Podatnicy mogą przejrzeć, zmodyfikować lub odrzucić wypełnioną deklarację.

Dla kogo jest e-PIT?

Wstępnie wypełnione deklaracje czekają na podatników rozliczających się za pomocą poprzez PIT-37 (m.in. dla dochodów z umów o pracę i z umów cywilnoprawnych) i PIT-38 (dla dochodów np. z giełdy).

Co trzeba zrobić, by uzyskać dostęp do Twój e-PIT?

Na szczęście nic. Nie ma konieczności wypełniania żadnego wniosku. Wstępnie wypełniony formularz można zaakceptować albo uzupełnić (np. o dodatkowe ulgi, poprawić, jeśli są błędy). Można go także zignorować i wypełnić samodzielnie np. najbardziej tradycyjnie — na papierze.

Gdzie znajdę swój ePIT?

Aby zobaczyć swoje e-PITy trzeba zalogować się na stronie https://www.podatki.gov.pl/. Można to zrobić za pomocą profilu zaufanego (trzeba go oczywiście wcześniej mieć) lub poprzez podanie danych autoryzacyjnych (PESEL lub NIP, data urodzenia, przychód za poprzedni rok, przychód za rozliczany rok).

Co jeśli zignoruję ePIT?

Jeśli podatnik nie wyśle innego wniosku samodzielnie, wtedy wstępnie wypełnione e-PITy uznaje się za wysłany i rozliczenie odbywa się według niego.

Czy ePIT na pewno jest dobrze rozliczony?

Elektroniczne zeznanie uwzględnia informacje od pracodawców, którzy do końca stycznia przesłali do urzędów odpowiednie rozliczenia z informacjami o naszych dochodach (PIT-8C, PIT-R, PIT-40A, PIT-11 i PIT-11A). Nie ma gwarancji, że znajdą się tam wszystkie dochody (gdyż któryś z pracodawców mógł nie zdążyć lub zapomniał je przesłać). Dlatego warto sprawdzić, czy wszystkie dochody są uwzględnione.

Czy Twój e-PIT uwzględnia informacje o ulgach podatkowych?

Twój e-PIT automatycznie uwzględnia ulgę na dzieci (ale zakłada, że przysługuje ona na dziecko do lat 18; jeśli dziecko ma mniej niż 26 lat i nadal się uczy, trzeba dodać ulgę ręcznie), inne ulgi (np. związane z darowiznami) trzeba dodać samodzielnie.

Czy korzystając z ePIT mogę podzielić się swoim 1% podatku?

Jak najbardziej tak. We wstępnie uzupełnionym wniosku uwzględniona zostanie organizacja, na którą 1% został przekazany w poprzednim roku rozliczeniowym. Można ją zostawić lub zmienić.

Co zrobić po wysłaniu rozliczenia przez Twój e-PIT?

Jeśli konieczna jest dopłata, należy przelać pieniądze na właściwe konto w ciągu 7 dni od zaakceptowania wniosku przez Urząd Skarbowy. Jeśli chodzi o zwrot — zostanie on przekazany w ciągu 45 dni od wypełnienia wniosku.

Budki telefoniczne do biura – o czym pamiętać przed zakupem?

0
Budki telefoniczne do biura - o czym pamiętać przed zakupem?

Wydaje się, że biura są do siebie dość podobne, bo w każdym – niezależnie od wyobraźni projektanta – muszą znaleźć się te same elementy, m.in. obowiązkowe biurka, komputery itp. Jak się jednak okazuje, w coraz większej ilości takich miejsc spotykane są budki telefoniczne. Co to takiego? Czy warto w taką zainwestować?

Jak zabezpieczyć się na emeryturę?

0
Jak zabezpieczyć się na emeryturę?

Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego to solidne narzędzie bezpiecznego oszczędzania na emeryturę. Liczne korzyści podatkowe, jak zwolnienie z podatku od zysków kapitałowych oraz możliwość odliczenia od podatku dochodowego od osób fizycznych, pozwalają na zgromadzenie satysfakcjonującej liczby środków, które wykorzystać można po zakończeniu aktywności zawodowej.

ZOBACZ TEŻ